Pana de cauciuc

O pană de cauciuc enervează şi indispune întotdeauna, fiind asimilată cu un ghinion care te paşte şi acţionează când te aştepţi mai puţin. Păstraţi-vă calmul şi încercaţi să rezolvaţi singuri cât mai repede problema.

Dacă aveţi cu ce. Dacă nu, scoateţi telefonul mobil şi chemaţi echipa de depanare service. Dacă nu răspunde nimeni, faceţi cu mâna la celorlalţi participanţi la trafic. Veţi găsi poate şi câteva persoane mai politicoase care să vă răspundă la salut, dar care, spre ghinionul dumneavoastră, nu se vor opri din mers fiindcă se grăbesc. Dar staţi aşa: dacă nu aveţi ce vă trebuie la maşină, de ce aţi mai plecat de acasă?! 
Operaţiuni pregătitoare:
-Trageţi pe dreapta şoselei sau chiar ieşiţi de pe carosabil dacă este posibil.

-Semnalizaţi prezenţa automobilului pe carosabil cu ajutorul triunghiurilor reflectorizante şi prin cuplarea semnalizării de avarie din bord.

-Evacuaţi personalul din apropierea maşinii pentru a-l pune în siguranţă. 

Rezolvare fără efort
Dacă anvelopa este doar înţepată cu un cui sau un mic obiect ascuţit  puteţi încerca să remediaţi defecţiunea fără a o mai demonta, cu ajutorul unui spray pentru umflare şi vulcanizare rapidă. Un astfel de spray se găseşte în toate magazinele auto la preţul de 10-15 lei. Pentru remedierea acestei defecţiuni trebuie să efectuaţi următoarele activităţi:

-Aşezaţi automobilul astfel încât valva roţii defecte să fie poziţionată în partea de jos, spre sol.

-Scoateţi căpăcelul de pe valvă, cuplaţi prin înşurubare tubul din plastic al spray-ului şi apăsaţi pe capacul acestuia până ce s-a descăract complet în anvelopă etanţând-o. Dacănu s-a umflat suficient puteţi continua umflarea anvelopei cu ajutorul compresorului sau a unei pompe.

-Continuaţi călătoria. Opriţi după un rulaj de cinci-zece kilometri şi controlaţi vizual roata. Dacă se menţine umflată, oftaţi uşurat şi plecaţi mai departe spre prima vulcanizare. Efectul obţinut a fost cel scontat. Dacă anvelopa s-a dezumflat din nou înseamnă că spărtura din ea a fost mai mare şi nu a putut fi vulcanizată corespunzător cu ajutorul spray-ului. Veţi ofta şi veţi trece la etapa următoare. 

Înlocuirea roţii
Aşezaţi maşina pe un loc cât mai orizontal şi trageţi frâna de mână.

-Scoateţi coarba de roţi, cricul şi roata de rezervă. 

-Slăbiţi piuliţele roţii, ridicaţi maşina pe cric, scoateţi roata defectă şi montaţi rezerva. Strângeţi bine piuliţele de fixare. 

Valentin Nicolitov

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

3 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

2 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile