Industrie auto

Planuri de restructurare a mărcii Volkswagen. Ținta, creșterea profitului

Într-o notificare trimisă șefilor Volkswagen, CEO-ul mărcii germane, și-a anunțat intenția de a restructura activitatea companiei pentru a crește eficiența și rentabilitatea.

În urma rezultatului financiar din primul trimestru, considerat slab, marca Volkswagen va trece printr-o reorganizare a activității. „Putem vedea că marca noastră – în ciuda tuturor punctelor sale forte – nu se află încă pe o bază economică suficient de solidă”, a scris Thomas Schaefer, CEO-ul brandului german într-un document trimis colegilor săi din conducere și ajuns în posesia Reuters.

În același document, șeful mărcii principale a grupului Volkswagen notează că „trebuie să creăm profituri bune, competitive în vremuri de criză și într-o lume volatilă”.

Reacția managerului vine după ce, deși avea ca țintă o rentabilitate a vânzărilor de 6,5%, compania a reușit în primul trimestru să genereze doar una de circa 3%.

„Presiunea este în creștere. Marca Volkswagen trebuie să acționeze”, a mai scris Schaefer subalternilor săi lăsând să se înțeleagă că, la rândul său, are de înfruntat critici ale șefilor grupului german și ale acționarilor.

Deocamdată, CEO-ul mărcii Volkswagen consideră că rezultatul obținut în primul trimestru din 2023 a fost afectat de mediul de afaceri provocator, inclusiv existența unui risc de recesiune, de conflictele geopolitice, lanțurile de aprovizionare instabile și prețurile în creștere pentru materii prime și la energie.

Publicația germană Handelsblatt scrie și ea că planurile de restructurare ale Volkswagen implică reduceri de costuri și acțiuni menite să crească rezultatele anuale cu cel puțin trei miliarde de euro. Jurnaliștii au citat, de asemenea, surse din cadrul companiei care au declarat că planurile nu implică o reducere a locurilor de muncă.

În acest context, Daniela Cavallo, șefa comitetului angajaților Volkswagen a declarat pentru Handelsblatt că planul i-a fost adus la cunoștință, însă nu cunoaște detalii concrete.

„Rentabilitatea și siguranța locului de muncă sunt obiective la fel de importante și comune 9n.n. – pentru companie. (…) Dar nu există planuri în această direcție (n.n. – a unor eventuale disponibiliză”, a menționat ea.

Documentul trimis de Thomas Schaefer menționează printre altele că detaliile restructurării vor fi elaborate și decise în și lunile viitoare, însă printre măsurile luate în calcul se numără creșterea sinergiilor dintre mărcile grupului pentru a putea dezvolta și produce împreună anumite vehicule, inclusiv utilizarea unor platforme comune.

Robert Stan

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

7 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile