Renault Megane RS – primele informații reale!

Renault Megane RS este unul dintre cele mai apreciate hot-hatch-uri de pe piață. Însă viitoarea generație promite să rupă norii, începând cu 2018.

Actualul vârf de gamă este capabil de performanțe impresionante, de aceea viitoarea generație va apela la punte spate direcțională și propulsor de peste 300 CP, pentru a-i face față.

Varianta actuală nu va mai primi îmbunătățiri care să-i permită să doboare recordul pe tur la Nordschleife. VW Golf Clubsport S – poți respira ușurat până în 2018!

”Megane-ul RS este mai rapid pe viraje, dar are nevoie de putere în liniile drepte… Va trebui să lăsăm doborârea recordului în seama viitoarei generații, cred”, spune Patrice Ratti, șeful Renaultsport.

Rivalitatea dintre hot-hatch-urile RS și Clubsport S, subliniată de boss-ul Renaultsport, naște o concluzie interesantă: viitorul Renault Megane RS va avea tracțiune față, nu integrală!

Din cauza deciziei oficialilor Renault de a produce familia Megane în doar două variante de caroserie (hatchback și break), viitorul RS nu va fi disponibil decât în varianta hatchback, dar se va deosebi de modelele mai puțin performante prin arcele proeminente, ce vor găzdui roți cu diametru mai mare. Sub capotă, RS va rămâne fidel conceptului 2 litri turbo, cu 4 cilindri, dar versiunea de bază va dezvolta peste 300 CP, cu minimum 25 CP peste actuala variantă. Propulsorul va fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte și, opțional, cu cea automată EDC, cu dublu ambreiaj, provenită de pe noul Clio RS.

Mai mult, divizia sport a francezilor ”își va băga mâinile” și în tehnica modelului GT, care va oferi, de asemenea, punte spate direcțională. Acest sistem de direcție integrală unic în segment, numit 4Control, virează roțile din spate în sens opus celor din față la viteze reduse, respectiv în aceeași direcție la peste 100 km/h. Beneficiile sunt un diametru de bracaj mic și o stabilitate remarcabilă în virajele luate la viteze mari.

În viitor, este probabilă implicarea diviziei Renaultsport și în dezvoltarea modelelor electrice dezvoltate de francezi!

”Renault consideră că Renaultsport este o entitate specială, și că ar trebui să colaboreze la mai multe mașini din gamă. Pentru moment, expertiza lor este aplicată pe modelele RS, Alpine și Clio. (…) E doar începutul, dar noi țintim și un proiect hibrid.(…) Implicarea va fi la nivel înalt, inclusiv în ceea ce privește arhitectura și poziția bateriilor”, a spus o sursă din interiorul Renault.

Sursa: AutoExpress

Bogdan Grigorescu

  • Seful de la Renaultsport sa-si bage bine si cat mai curand mintile in cap cu tractiunea lui fata.
    In caz ca refuza cineva sa-i imprumute pentru cateva zile un Ford Focus RS.

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile