Grupul Renault va asambla două mașini electrice, având la bază platforma AmpR, pentru Ford, ca parte a unui parteneriat între cei doi producători auto, care include și un potențial acord pentru dezvoltarea în comun a autoutilitarelor.
Parteneriatul cu Ford este o victorie importantă a grupului Renault care își dorește să crească accesibilitatea platformei sale electrice mici, care stă la baza modelelor Renault 4 și Renault 5, precum și a modelului Nissan Micra.
Cele două modele vor fi proiectate și produse de Renault la uzina ElectriCity a Ampere din nordul Franței începând din 2028, Ford supervizând proiectarea, precum și caracteristicile de deplasare și manevrabilitate.
„Suntem dedicați Europei și credem că Renault și-a dovedit capacitatea în ceea ce privește costurile. Amândoi suntem încrezători că, în ceea ce privește autoturismele, putem diferenția brandurile noastre”, a declarat Jim Farley, CEO Ford, în cadrul unei conferințe de presă susținute pe 8 decembrie, alături de Francios Provost, CEO-ul grupului Renault.
Ford nu a dezvăluit numele sau detalii tehnice despre viitoarele modele având la bază platforma Renault, dar este de așteptat ca unul dintre ele să readucă la viață Fiesta, model ieșit doin gama producătorului american în 2023.
Celălalt model ar putea fi un SUV de mici dimensiuni, care ar oferi cumpărătorilor o tehnologie mai modernă decât cea oferită de actualul Puma Gen-E, asamblat la Craiova în România. Deocamdată acestea sunt doar supoziții, însă dacă se vor adeveri, uzina din Craiova ar putea întâmpina reale probleme din 2028. Asta, desigur, dacă nu îi va fi repartizat un alt produs.
„Renault Group este mândru să anunțe o nouă cooperare strategică cu Ford, un constructor auto emblematic. Acest parteneriat demonstrează forța know-how-ului nostru în materie de colaborări și competitivitatea noastră în Europa. Pe termen lung, combinarea forțelor cu Ford ne va face mai inovatori și mai agili pe o piață auto europeană în continuă schimbare,” a declarat Francois Provost.
Parteneriatul cu Renault nu este primul de amploare pentru Ford. Compania are o colaborare și cu Volkswagen. În acest context, Jim Farley a declarat că noua înțelegere nu afectează acordul cu Volkswagen. „Sper că nu veți prezenta acest lucru ca pe o situație în care iubiții își găsesc noi iubiți”, a declarat el jurnaliștilor.
Ford asamblează în prezent SUV-urile electrice Explorer și Capri pe platforma MEB a Volkswagen, dar a ales să nu extindă parteneriatul șoi către gama de mașini cu dimensiuni reduse. De altfel, Volkswagen a întârziat major cu dezvoltarea platformei sale pentru mașini electrice de mici dimensiuni. Abia de anul viitor aceasta va intra în compunerea unor modele precum Cupra Raval și Volkswagen ID Polo.
„Avem o înțelegere profundă a sistemului industrial al Volkswagen. Cunoaștem lanțul lor de aprovizionare, le cunoaștem costurile și le înțelegem punctele forte și oportunitățile. Am efectuat o investigație aprofundată și Renault a ieșit în frunte, din mai multe motive, dar costul este unul dintre cele principal,” a explicat Farley.
Renault a căutat să reducă costurile prin scurtarea timpului de dezvoltare a noilor modele. A dezvoltat Renault 5 în 36 de luni și noul automobil urban Twingo în 21 de luni.
„Acest lucru (n.n. – colaborarea cu Ford) ne dă, de asemenea, încrederea că divizia Ampere și viziunea noastră de a dezvolta tehnologii EV competitive, la scară largă, în Europa sunt pe drumul cel bun”, a declarat Francois Provost.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…