A treia generație marchează un punct de cotitură pentru modelul german. Deși, optic, diferențele sunt mici, evoluția față de fostul A3 este simțitoare. Second hand Audi A3 Mk3 – recomandări, versiuni cu probleme.
Dacă aspectul exterior este elaborat, bordul de o simplitate remarcabilă îl poate dezamăgi un pic pe șofer. Însă ergonomia ireproșabilă și poziția excelentă la volan îl vor impresiona. Este plăcut în oraș, datorită transmisiei care se mișcă ușor și diametrului de bracaj mic. La ieșirea din oraș, șoferul se bucură de noua platformă, mai ușoară cu 80 kg, care îi conferă incisivitate pe viraje, datorită inerției reduse. Aderența este exemplară la versiunile quattro.
Pentru a-și menține statutul de cel mai bine finisat model premium, Audi a ridicat ștacheta și în cazul hatch-ului său compact – asamblările și materialele sunt excepționale! Habitaclul însă nu e cel mai reușit, din cauza lățimii interioare reduse și spațiului mic din spate pentru genunchi. Versiunea Sportback stă un pic mai bine și oferă un acces bun pe banchetă. Suspensia este echilibrată, cu excepția versiunilor cu șasiu sport, care sunt prea rigide.
1.2 TFSI
• Pierdere de ulei (<mar. 2015) -> variatorul arborelui de distribuție
1.4 TFSI
• Consum de ulei -> chiulasa
• Funcționare neregulată (140 CP) -> capac chiulasă și culbutori cu probleme
1.6/2.0 TDI (EA288)
• Martor motor aprins -> mufa senzorului de presiune a motorinei
• Pierdere de putere -> pompă de injecție gripată sau computerul pompei de injecție (până în mar. 2013)
• Martor lichid de răcire aprins -> pompa de apă
• Scârțâit la temperaturi scăzute -> cureaua de accesorii sau întinzătorul
Transmisie
• Pedala de ambreiaj scârțâie -> de înlocuit pedala și axul
• Ambreiajul patinează sau schimburile treptelor sunt grele (cutie manuală) -> placa de presiune
• Cuplare grea a primei trepte (cutie manuală) -> pinionul treptei 1
• Mașina nu se mișcă (S tronic) -> furca treptei a 6-a și a marșarierului
• Funcționare defectuoasă a cutiei S tronic (<mai 2016) -> ambreiajul multidisc
Habitaclu
• Macaralele geamurilor față <(iul. 2013) -> de verificat, eventual de schimbat
• Ventilație nefuncțională -> panoul de comandă sau computerul ventilației
• Aerul condiționat nu funcționează -> probleme la cablaj, senzorul de presiune sau electrovalva
| Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1.2 TFSI | 01/13–05/16 | 105/110 | 193/198 | 10,3/9,9 | 4,9/4,9 | • • • | Un motor discret și cultivat, care merge bine, în ciuda lipsei de putere. |
| 1.4 TFSI 122/125 | 09/12– | 122/125 | 203/206 | 9,3/9,2 | 5,3/5,1 | • • • • | Acest motor pe benzină este silențios, docil și puternic. Îl recomandăm! |
| 1.4 TFSI 140/150 | 02/13– | 140/150 | 212/220 | 8,3/8,1 | 4,8/4,7 | • • • • | Poate dezactiva doi cilindri, iar când este cravașat, asigură reprize bune. |
| 1.8 TFSI | 09/12–05/16 | 180 | 232 | 7,1 | 5,9 (5,6) | • • • • • | Caracterizat de sistemul biinjecție, acest motor nu are performanțe de muscle car, dar trage excelent. |
| S3 2.0 TFSI quattro | 03/13- | 300 | 250 | 5,2 | 7 (6,9) | • • • • • | Top: forță brută la pachet cu rulare plăcută în oraș |
| 1.6 TDI | 09/12– | 105/110 | 195/200 | 10,5/10,5 | 3,8/3,8 | • • • | Suplu și economic, acest motor este satisfăcător. Păcat că nu trage bine la turații joase și sună ca un diesel. |
| 2.0 TDI 150 | 09/12– | 150 | 216 | 8,6 | 4,2 (4,5) | • • • • | Cuplu bun, reprize excelente... foarte plăcut la condus |
| 2.0 TDI 184 | 08/13– | 184 | 234 | 7,3 | 4,2 (4,9) | • • • • • | Și mai puternic, și mai rapid, și mai plăcut decât TDI-ul de 150 CP |
| Costuri piese (lei*) | |
|---|---|
| Alegerea noastră: 1.4 TFSI 122 CP | |
| Filtru polen | 25 |
| Filtru ulei | 15 |
| Kit ambreiaj | 800 |
| Kit distribuție | 188 |
| Plăcuțe frână față | 103 |
| Plăcuțe frână spate | 64 |
| Disc frână față | 107 |
| Disc frână spate | 81 |
| Amortizor față | 256 |
| Amortizor spate | 211 |
| Total | 1850 |
| *acestea sunt cele mai mici prețuri pe care le-am găsit |
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…