O lume mai sigura

Studiu: Sistemele autonome pot alimenta confuzia șoferilor

Un studiu Euro NCAP, Global NCAP și Thatcham Research arată faptul că șoferii pot înțelege greșit sistemele autonome, iar acest lucru duce la o tratare superficială a actului de șofat în sine.

Matthew Avery, director de cercetare la Thatcham, a declarat:

“Unii constructori de automobile proiectează și comercializează vehicule, care prin unele sisteme de asistare îi fac pe șoferi să creadă că pot renunța la controlul asupra mașinii. Producătorii auto își doresc să obțină un avantaj competitiv, referindu-se la capacitatea de auto-conducere sau semi-autonomă în marketingul lor, dar care alimentează confuzia consumatorilor.

Acest lucru este exacerbat de unele sisteme care fac prea mult pentru șofer, făcându-l pe acesta să devină neangajat în activitatea de conducere. Mesajul nostru este că tehnologia de azi trebuie să susțină șoferul, nu să fie un automat care să reducă atenția acestuia. Șoferul trebuie să aibă permanent controlul mașinii, să rămână mereu în alertă.

Dacă se utilizează în mod correct, sistemele Highway Assist vor îmbunătăți siguranța rutieră și vor reduce numărul de decese cauzate de accidente rutiere, dar pot deveni periculoase dacă marketingul îi convinge pe șoferi că mașina poate face totul singură.

Te-ar putea interesa si Prima platformă de transport în comun autonom va opera din 2019

Principalele rezultate ale studiului arată că:

  • 7 din 10 (71%) dintre șoferi la nivel global (53% în Marea Britanie) consideră că pot achiziționa o mașină care se poate conduce singură.
  • 1 din 5 șoferi britanici (18%) consideră ca o mașină comercializată ca fiind capabilă de direcție automată, frânare și accelerare, le permite să se “relaxeze și să lase mașina să conducă”;

Vezi aici concluziile studiului

Doinita Stanciu

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

2 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

2 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile