Un studiu Euro NCAP, Global NCAP și Thatcham Research arată faptul că șoferii pot înțelege greșit sistemele autonome, iar acest lucru duce la o tratare superficială a actului de șofat în sine.
“Unii constructori de automobile proiectează și comercializează vehicule, care prin unele sisteme de asistare îi fac pe șoferi să creadă că pot renunța la controlul asupra mașinii. Producătorii auto își doresc să obțină un avantaj competitiv, referindu-se la capacitatea de auto-conducere sau semi-autonomă în marketingul lor, dar care alimentează confuzia consumatorilor.
Acest lucru este exacerbat de unele sisteme care fac prea mult pentru șofer, făcându-l pe acesta să devină neangajat în activitatea de conducere. Mesajul nostru este că tehnologia de azi trebuie să susțină șoferul, nu să fie un automat care să reducă atenția acestuia. Șoferul trebuie să aibă permanent controlul mașinii, să rămână mereu în alertă.
Dacă se utilizează în mod correct, sistemele Highway Assist vor îmbunătăți siguranța rutieră și vor reduce numărul de decese cauzate de accidente rutiere, dar pot deveni periculoase dacă marketingul îi convinge pe șoferi că mașina poate face totul singură.
Te-ar putea interesa si Prima platformă de transport în comun autonom va opera din 2019
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…