Stellantis şi partenerul său chinez Leapmotor iau în considerare Spania ca principală candidată pentru producerea SUV-ului electric compact B10.
Lansat în urmă cu doar câteva zile în China, SUV-ul B10 ar trebui să debuteze în Europa în această toamnă. Ulterior, din 2026, mașina ar putea fi asamblată în Spania, însă pe lista scurtă a potențialelor uzine de producție se află și facilități din Germania și Slovacia.
Atâtâ marele grup stellantis cât și chinezii de la Leapmotor, care au împreună un joint venture numit Leapmotor International, au sporit eforturile de a majora aprovizionarea cu componente de la furnizorii din Spania, pentru a beneficia de cel mai ridicat nivel al subvenţiilor guvernamentale.
Deși reprezentanţii celor două companii nu au dorit să comenteze informația obținută de Reuters, producţia pe scară largă a Leapmotor B10 în Europa pare stabilită pentru trimestru din 2026.
Anterior, Leapmotor anunţase că B10 este primul din gama B de vehicule electrice vândute în afara Chinei, iar Stellantis a informat că modelul reprezintă o ocazie „de a aduce mașini electrice accesibile, cu înaltă tehnologie” către clienţii din afara Chinei.
Leapmotor International a renunţat la planul inițial de a produce B10 în Polonia, după ce guvernul de la Beijing le-a solicitat producătorilor auto chinezi să oprească marile investiţii în ţările europene care au sprijinit introducerea taxelor vamale suplimentare pentru vehiculele electrice produse în China, decizie care a intrat în vigoare pe 30 octombrie 2024, susţin sursele Reuters.
Având costuri cu forţa de muncă relativ scăzute şi subvenţii guvernamentale generoase, Spania a atras deja producători de baterii, cum ar fi CATL şi Envision AESC pentru înfiinţarea de uzine.
La uzina Stellantis din Tychy, Polonia, este deja asamblat micul model electric T03, cu componente livrate din China. Acesta este un concurent direct, poate cel mai redutabil, pentru Dacia Spring.
În 2023, Stellantis NV anunţa că achiziţionează o participaţie de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piaţă auto din lume.
De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunţat formarea unei societăţi mixte cu Stellantis, care are drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea şi producţia în afara Chinei. În plus, Stellantis, care deţine mărci precum Chrysler, Fiat, Opel, Jeep sau Peugeot, obţine acces la componente şi anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.
– Leapmotor a început comercializarea SUV-ului B10. Deocamdată în China
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…