Producătorul american Tesla Motors înregistrează o creștere spectaculoasă pe piața din România. Dincolo de majorarea vizibilă a vânzărilor de mașini, s-au apreciat major cifra de afaceri și profitul.
Înregistrată în România în 2021, Tesla Motors România SRL, reprezentanță a producătorului american de mașini electrice cu sediul în București, a reușit o creștere cel puțin spectaculoasă.
Astfel, dacă vânzările de vehicule au început în 2021 de la 223 pentru a urca, un an mai târziu, la 1.020 de unități, în 2023 au fost înmatriculate în România 3.213 mașini ale mărcii americane de mașini electrice.
Creșterea de trei ori a vânzărilor de mașini în doar un an este însă estompată de majorările impresionante ale indicatorilor financiari. Astfel, dacă în 2021 reprezentanța Tesla avea o cifră de afaceri de doar 72,62 milioane de lei (cca. 14.76 mil. euro), un an mai târziu raporta o creștere cu 268% până la 266,89 mil. lei (54,12 mil. euro). Ritmul de creștere s-a menținut și în 2023, afacerile reprezentanței urcând la 932,30 mil. lei (188,47 mil. euro).
Și la capitolul profit net Tesla Motors România a reușit o creștere susținută. În 2021 acest indicator e plasa la doar 588.000 lei, pentru ca în 2022 să urce la 3.363.102 lei, iar în 2023 să atingă 11.842.685 lei (cca. 2,39 mil. euro).
Este demn de remarcat că cifra de afaceri a crescut de aproape 13 ori între 2021 și 2023, iar profitul de peste 20 de ori în același interval.
După ce a deschis în luna aprilie – la doar un an de la inaugurarea primului showroom de la București – primul său pop-up store la Timișoara, Tesla și-a anunțat sosirea la Cluj-Napoca.
Astfel, pe 11 iulie va avea loc deschiderea unui nou showroom la Cluj-Napoca pe strada Rodnei, nr. 1. Anunțul a fost făcut chiar de oficialii mărcii.
„Ne bucurăm să vă invităm la deschiderea unei noi locații Tesla în Cluj-Napoca. Pe parcursul evenimentului, puteți face un test drive cu vehiculele Model 3 și Model Y și puteți afla mai multe despre cele mai recente actualizări de produse”, au menționat cei de la Tesla adăugând și că evenimentul de pe 11 iulie 2024 va avea loc între orele 17.00 și 20.00.
În plus, în următoarea perioadă este așteptată și deschiderea unui showroom mai mare la București, în zona Pipera. Deși nu au fost dezvăluite încă informații despre acesta, clădirea din nordul Capitalei poartă deja emblema mărcii și pare foarte aproape de a își primi vizitatorii.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…