Noutati auto

Test comparativ compresoare auto aer roți

Pentru că suntem experți, n-avem nevoie de sculele altora ca să reglăm presiunea din anvelope! Și nici nu dăm la pompă, pentru că experții transpirați sunt experți neatrăgători. Ce facem, deci? Ne cumpărăm un compresor! Test comparativ compresoare auto aer roți. Text: Cosimo Murianni, Bogdan Grigorescu. Foto: Alejandro Gil Delgado (Quattroruote)

Când alegi un compresor auto, este esențial să acorzi atenție unor factori cheie. Compresorul trebuie să aibă o putere suficientă pentru a umfla rapid și eficient anvelopele, ideal într-un timp cât mai scurt. Capacitatea maximă de presiune ar trebui să fie adecvată pentru diverse tipuri de anvelope. De asemenea, trebuie să fie ușor de transportat, cu dimensiuni practice și simplu de utilizat. Precizia manometrului este crucială pentru setarea corectă a presiunii, iar compatibilitatea cu surse variate de alimentare (baterii, prize) este de mare importanță.

Sigur, la nivel de teorie e simplu, îl iei pe cel mai ieftin. Dar cât de ușor este de utilizat? Cât de repede îți umflă anvelopa? Am cumpărat șase compresoare cu prețuri extrem de variate și le-am pus la muncă. Interesant e că trei dintre ele au un acumulator încorporat, care le permite să umfle anvelopa fără a folosi un cablu de alimentare: cel produs de Xiaomi și cele două modele Bosch. Celelalte trei trebuie alimentate la priza de brichetă. Doar Black & Decker are și cablu cu ștecăr pentru prizele de 220 V.

Îți spun din prima că toate modelele pot să facă treaba principală pentru care le vânezi, adică să umfle anvelopa până la presiunea corectă. Dar există diferențe deloc de neglijat. Cea mai mare dintre ele este timpul. Bosch Universal Pump e campionul (36 s de la 1,9 la 2,4 (bari)i), urmat de Osram Tyreinflate (1 min. 21 s) și Black & Decker Air Station (1 min. 25 s). E curios că Bosch excelează în fața tuturor, chiar și a celor alimentate la 12 și 220 V, chiar dacă funcționează cu baterii. Este un semn clar al puterii de care dau dovadă acumulatorii Li-Ion pe care îi folosește.

Dacă ne referim la comoditate, cel mai ușor de utilizat sunt Xiaomi și Bosch Easy Pump, primul bucurându-se și de o excelentă mufă de conectare la valvă. Dintre cele mai mari, cel mai ușor de folosit este fix cel mai ieftin, pe care îl găsești în toate hipermarketurile sub diferite nume, urmat de Osram și Black & Decker. Per total, cel mai echilibrat raport preț/performanță e obținut de Osram. Dar, dacă ești expert adevărat și principalul țel este puterea, atunci Bosch rămâne în fruntea listei. În sfârșit, dacă-ți place viața ușoară, mergi fără ezitare pe Xiaomi.

Black & Decker Air Station

Presiune max. declarată – 11 bari

Timp de umflare
de la 0 la 2 bari – 6.03 minute
de la 1 la 2 bari – 3.00 minute
de la 1,9 la 2,4 bari – 1.25 minute
Zgomot: 91,3 dB

Evaluare generală ****

Mare și relativ greu, dar are avantajul de a veni cu o sursă de alimentare duală (220/12 V). Este singurul compresor din grup cu această caracteristică. Are o putere decentă. Când nu e folosit, cablurile și furtunul sunt așezate în compartimente mici, închise cu capace. Precizia manometrului este foarte bună.

Preț: de la 320 lei

Bosch Easy Pump

Presiune max. declarată 10,3 bari

Timp de umflare
de la 0 la 2 bari – 11.08 minute
de la 1 la 2 bari – 6.03 minute
de la 1,9 la 2,4 bari – 3.10 minute
Zgomot: 84,2 dB

Evaluare generală••••

Easy Pump e un compresor care funcționează cu baterie. Bine realizat, cu atenție la detalii, mic si ușor de manevrat, este destinat utilizării ocazionale. Pus sub… presiune, nu a dat înapoi, ajungând la rezultatul dorit într-un timp rezonabil, dacă îl raportăm la mărimea sa. Manometrul e precis, dar prețul este destul de mare.

Preț: de la 282 lei

Bosch Universal Pump 18 V

Presiune max. declarată 10,3 bari

Timp de umflare
de la 0 la 2 bari 2.26 minute
de la 1 la 2 bari 1.11 minute
de la 1,9 la 2,4 bari 0.36 minute
Zgomot 91,9 dB

Evaluare generală •••••

Foarte bine realizat, oferă posibilitatea de a folosi aceeași baterie (2,5 A) și la alte aparate Bosch (fără ea, costă 309 lei). S-a dovedit a fi cel de departe mai rapid. Este însă destul de zgomotos, iar manometrul are unele inadvertențe. Indică foarte precis în timpul umflării, dar, după ce termină treaba și vrei să măsori presiunea, indică mai puțin decât valoarea reală.

Preț: de la 630 lei

Osram Tyreinflate 450

Presiune max. declarată 6,9 bari

Timp de umflare
de la 0 la 2 bari 4.35 minute
de la 1 la 2 bari 2.35 minute
de la 1,9 la 2,4 bari 1.21 minute
Zgomot 92,8 dB

Evaluare generală •••••

Având în vedere caracteristicile raportate la preț, este un aparat foarte bun. Bine realizat și cu un manometru precis (cel mai bun dintre cele șase testate), a fost al doilea cel mai rapid din testul nostru de umflare a anvelopei. Are un retractor de cablu binevenit. Dimensiunea compactă îi sporește portabilitatea.

Preț: de la 255 lei

Compresor standard

Presiune max. declarată 20,7 bari

Timp de umflare
de la 0 la 2 bari 10.03 minute
de la 1 la 2 bari 6.00 minute
de la 1,9 la 2,4 bari 3.04 minute
Zgomot 85,1 dB

Evaluare generală •••

În cazul nostru, a venit de la Wekgo, dar pe piață este de vânzare cu multe alte nume. E mic, ușor de manevrat și foarte ieftin, își face treaba fără probleme și fără a stabili recorduri de viteză. Din păcate, manometrul exemplarului nostru nu este deloc precis. La 2 bari, indică 2,6. Eroarea e însă constantă, deci, odată identificată abaterea, poate fi scăzută.

Preț: de la 73 lei

Xiaomi P.E. Compressor 1S

Presiune max. declarată 10,3 bari

Timp de umflare
de la 0 la 2 bari 8.22 minute
de la 1 la 2 bari 4.32 minute
de la 1,9 la 2,4 bari 1.57 minute
Zgomot 84,2 dB

Evaluare generală •••••

Mic și ușor, cu aspect îngrijit, face față și utilizării intense, deși nu e rapid. Datorită bateriei interne, care asigură umflarea completă a trei anvelope de la zero, poate funcționa complet independent de surse de curent. Gestionarea funcțiilor din meniu este ușoară, iar manometrul e foarte precis, al doilea cel mai bun din test.

Preț: de la 248 lei

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

3 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

2 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile