După ce ai aflat detalii picante depre fostele cinci generații ale Hondei Prelude și despre cum se simte actuala, acum îți povestesc, în sfârșit, cum se conduce modelul 2025.
De departe, cel mai plăcut aspect la Prelude, chiar peste design, este comportamentul pe șosea. Coupe-ul se simte ca un GT în toată puterea cuvântului, extrem de echilibrat și de permisiv. Direcția este reglată sportiv ca a lui Type R, cu 2,1 ture între capete, dar experiența per total este mai rafinată, nu atât de sportivă.
Modul Individual, cu suspensia în Comfort și direcția și propulsia în Sport a fost cel mai bun pe virajele cu asfalt vălurit din jurul orașului Nisa, suspensia dovedindu-se suficient de elastică pentru a păstra contactul cu șoseaua pe denivelări. Am cuplat și modul GT, și pe cel Sport, dar în special pe ultimul îl recomand pentru șosele bune. Indiferent de modul ales, agilitatea este fabuloasă, mai ales dacă o raportăm la alte modele „totul în față”.
Subvirarea este aproape inexistentă, mai ales că, cu cât virezi mai mult, cu atât crește și unghiul de cădere al roților și există și un unghi de fugă accentuat, ca la Type R, care favorizează revenirea volanului la poziția neutră, asigurând o stabilitate remarcabilă pe liniile drepte, iar peste toate, ruliul este mic. Și mai e și sistemul Agile Handling Assist, care și-a extins acțiunea inclusiv pe perioada de frânare dinaintea abordării virajului, pe lângă cea din zona degajării, înscriind acum mașina ideal pe trasă și chiar păstrând-o controlabilă la manevrele de evitare a obstacolelor.
Cu toate aceste setări, ai crede că celor 184 CP le-ar mai trebui încă pe-atât ca să egaleze sportivitatea ansamblului, dar te-ai înșela. Accelerațiile sunt alerte și instantanee la orice viteză, datorită cuplului de 315 Nm dezvoltat imediat de propulsorul electric și, dincolo de asta, există inclusiv un sistem nou-nouț, numit S+ Shift, care schimbă funcționalitatea padelelor din instrumente care variază nivelul recuperării energiei în schimbător virtual de viteze.
Practic, deși cutia de viteze este, de fapt, un simplu reductor de turație cu o treaptă, utilizarea padelelor schimbă turația motorului termic și transformă experiența într-una tipică modelelor cu dublu ambreiaj, pentru că și motorul electric întrerupe ușor transmiterea puterii la roți când schimbi treapta virtuală. Cât despre consum, în timpul testului s-a păstrat în vecinătatea a 6 l/100 km. Ține cont însă că am condus permanent la limita superioară a dinamicii pentru a mă edifica pe deplin asupra dinamicii mașinii.
Încă nu știu cât va costa în România noul Prelude, dar știm că va fi disponibilă începând cu primăvara anului viitor.
| Honda Prelude | |
|---|---|
| Sistem propulsie | full hybrid |
| Motor termic | |
| Motor/nr. cilindri | L4, benzină |
| Cilindree (cm3) | 1993 |
| Putere maximã/turație (CP/rpm) | 105/5900 |
| Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 186/4500 |
| Motor electric | |
| Putere maximã (CP) | 184 |
| Cuplu maxim (Nm) | 315 |
| Putere totală ansamblu (CP) | 184 |
| Cuplu total ansamblu (Nm) | 315 |
| Tracțiune | față |
| Cutie de viteze | reductor cu o treaptă |
| L × l × h (mm) | 4532 x 1880 x 1349 |
| Ampatament (mm) | 2604 |
| Masă la gol (kg) | 1480 |
| Volum portbagaj (l) | 264-760 |
| Accelerație 0–100 km/h (s) | 8,2 |
| Viteză maxima (km/h) | 188 |
| Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km) | 5,2 |
| Emisii CO2 (g/km) | 117 |
| Preț (euro) | nc. |
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…