Am testat în Franța, în premieră, noua Honda Prelude, model 2025. Îți voi povesti, în trei articole, despre precedentele generații, despre cum arată și cum se simte noua generație și, mai ales, despre cum se conduce aceasta. Aici îți evoc, pe scurt, moștenirea pe care a primit-o după cinci generații și 23 de ani de producție. În plus, îți voi explica de ce cred eu că a șasea generație va fi un succes. Firește, voi raporta toate informațiile la piața din Europa.
O adevărată operă muzicală constituită din acte de calitate, precum Prelude, Accord, Quintet, Concerto, Jazz și Ballade. Așa a ales să-și numească Honda, în ultimele două decenii ale secolului trecut și la începutul actualului, autoturismele din gamă, inspirându-se din lumea muzicii. Preludiul a fost convingător și, în mod total atipic pentru o operă muzicală, a avut cinci acte.
Primul a fost fredonat între 1978 și 1982 și aducea pe piață câteva caracteristici aparte, devenind prima mașină cu motor sub 2 litri care oferă standard servodirecție și prima Honda care venea standard cu trapă electrică și avea suspensie independentă pe toate roțile. În Europa oferea motor de 1,6 l și 80 CP și cântărea 900 kg, deci distracția la volan era garantată. Peste ocean, a existat un carosier numit Solaire Corporation, care a transformat aproape 100 de exemplare din coupeuri în cabriolete, acestea fiind vândute prin rețeaua Honda, fără a-și pierde garanția.
Apoi, la începutul lui ’83 venea în Europa a doua generație, pe platformă nouă, inițial cu motor de 1,8 l și 105 CP, ulterior de 2.0 l, care, deși pe alte piețe livra 160 CP, în Europa dezvolta doar 138. Era, în esență, o berlină cu două uși și faruri escamotabile, care oferea opțional și ABS și care, în varianta de bază, încă nu depășea greutatea de o tonă.
Limită care avea să fie trecută de a treia generație, care ajungea la 1060 kg în versiunea de bază, dar suplinea prin coeficientul aerodinamic de 0,34. Cea mai mare noutate era însă prezența primului sistem mecanic de direcție integrală din industrie, care asigura o agilitate remarcabilă. Motorul de 2.0 l și până la 150 CP (în Europa) era înclinat cu 18° spre spate, fapt care a permis coborârea capotei cu 3 cm.
A patra generație schimba radical abordarea. Cu toate liniile rotunjite, motoare de până la 2,3 l și 185 CP, direcție integrală electronică și un interior extrem de futurist, Prelude cântărea 1288 kg și venea cu o distribuție a maselor pe punți f/s de 58/42%.
Încă 66 kg a adăugat a cincea generație, majoritatea pe față (63/37% distribuție a maselor pe punți), fapt care creștea un pic subvirarea, dar portbagajul mai mare cu 28 l trăda o virare spre latura practică.
Iar acum, după un sfert de veac de pauză, preludiul a început să răsune din nou, de data asta în note electrificate, în armonie cu țelul mărcii de a produce 2,2 milioane unități anual, în 2030. Full hybridele au relevanță inclusiv în Europa, unde în prima jumătate a anului curent au fost vândute 2 milioane, reprezentând 34,8% din totalul pieței. Astfel, pare că planetele sunt aliniate pentru noul model. În plus, să nu uităm că este un coupe care nu are rivali direcți. Nu există decât BMW Seria 2 care să-i pună bețe-n roate, iar germanul nu are propulsie full hibrid.
În următorul articol îți povestesc despre cum arată, cum este asamblat și cât de practic este noul Prelude. Apasă aici pentru a-l citi! În ultimul o să-ți descriu detaliat cum se conduce noua generație. Apasă aici pentru a afla!
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…