Noutati auto

Test KGM Torres Hybrid – Start în lumea hibridă

KGM lansează oficial în România primul său SUV hibrid. După Torres EVX, modelul complet electric, noul Torres Full Hybrid marchează extinderea strategiei de electrificare a producătorului coreean.

KGM Torres Hybrid este echipat cu un sistem de propulsie hibrid tip serie-paralel, dezvoltat în colaborare cu BYD. Această arhitectură combină resursele unui nou motor termic turbo de 1,5 litri cu patru cilindri, care dezvoltă 150 CP și un cuplu de 220 Nm, cu un motor electric de 177 CP și 300 Nm. Puterea totală disponibilă la roți este gestionată de o transmisie automată multimodală, pe care coreenii o numesc e-DHT (Electronic Dual Hybrid Transmission), capabilă să comute inteligent între modurile de funcționare electric, hibrid sau termic, în funcție de solicitarea pedalei de accelerație, a vitezei de deplasare și nivelului de încărcare al bateriei.

Torres Full Hybrid poate rula în regim exclusiv electric până la viteze de 100 km/h, utilizând energia inmagazinată constant în bateria de 1,83 kWh pentru până la 94% din timpul de deplasare (în mediul urban). În modul HEV, unitatea de control gestionează raportul ideal între cele două surse de energie, iar în situații ce necesită accelerații susținute, sistemul comută automat pe motorul termic, asigurând o livrare liniară a puterii.

Motorul termic funcționează adesea ca generator, contribuind la reîncărcarea acumulatorului printr-un sistem de frânare regenerativă cu trei trepte de intensitate, acționabile direct de la padelele montate pe volan. În practică, acest mecanism optimizează semnificativ consumul în ciclul urban, unde valorile reale se situează în jurul a 5,5–6 litri/100 km, în timp ce pe autostradă, consumul crește exponential, ajungând la o valoare de 10 l/100 km.

Torres Full Hybrid are o lungime de 4,7 metri și o masă proprie de 1.670 kg. Suspensia calibrată echilibrat prioritizează confortul fără a compromite stabilitatea direcțională. În viraje, ruliul este bine controlat, iar amortizarea denivelărilor se realizează progresiv, cu o filtrare eficientă a vibrațiilor transmise în habitaclu. Direcția are o asistență variabilă, confortabilă pentru manevrele din oraș, dar suficient de fermă la viteze ridicate, conferind încredere și precizie. Setarea sistemului de frânare este una progresivă, bine dozată, iar reacțiile transmisiei e-DHT se dovedesc rapide în condiții de solicitare medie. În regim Sport, răspunsul motorului electric este aproape instantaneu, permițând accelerații consistente cu plecări de pe loc până la 80 km/h.

Din punct de vedere estetic, Torres Full Hybrid păstrează identitatea robustă a gamei, definită de filosofia mărcii. Deși tema generală inspiră un aer off-road, trebuie amintit faptul că Torres Hybrid este disponibil doar cu tracțiune pe puntea din față, însă gamă extinsă de moduri de rulare pregătește mașina pentru majoritatea condițiilor de drum.

Planșa de bord plasează accentul pe conducătorul auto, oferind o vizibilitate bună și acces intuitiv la comenzi. Sistemul multimedia integrează două ecrane de 12,3 inchi, unul pentru instrumentarul digital și altul pentru interfața tactilă principală, cu grafică modernă, dar în continuare cu un timp de răspuns destul de lent. Chiar și așa, materialele utilizate sunt de calitate bună și foarte bună, cu îmbinări solide și o ambianță generală, orientată către funcționalitate.

Nivelul de dotare standard include o gamă completă de sisteme de asistență: monitorizare a unghiului mort, frânare automată de urgență, asistent pentru menținerea benzii de rulare, control adaptiv al vitezei și senzori de parcare față-spate. În plus, Torres Full Hybrid mai oferă scaune față ventilate și climatizare automată cu două zone.

Lansarea acestui model marchează o etapă semnificativă pentru KGM România, așa cum subliniază și Alexandru Budeanu, Country Manager al mărcii:

“Introducerea sistemului hibrid în portofoliul KGM reprezintă un moment important ce ne oferă posibilitatea de a răspunde unui spectru mai larg de cerințe din partea clienților. Pentru piața din România, Torres Full Hybrid constituie o soluție solidă și pentru companiile interesate de achizițiile de flotă. Procesul de vânzare și programările pentru test drive au început deja și în acest moment toti dealerii KGM ofertează acest model clienților nostri.”

În România, KGM Torres Hybrid debutează cu o ofertă specială de lansare prin Programul Rabla, având un preț promotional de la 26.950 de euro cu TVA inclusă. Garanția de tip “bară în bară” ajunge la 5 ani sau 100.000 de kilometri, iar sistemul hibrid beneficiază de o acoperire de 8 ani sau 160.000 de kilometri.

 

Verdict

KGM Torres Full Hybrid se dovedește un SUV echilibrat, construit cu atenție la detalii și cu o abordare tehnică riguroasă. Fără a încerca să concureze direct modelele hibride consacrate ale segmentului, propune o alternativă coerentă, cu un comportament rutier matur și un nivel de eficiență adaptat realităților din trafic.

 

Date tehniceKGM
Model Torres Hybrid
Sistem propulsiehibrid
Motor/nr. cilindri L4, turbo
Cilindree (cm3)1498
Putere max. (CP)150
Cuplu max. (Nm)220
Motor electric
Putere max. (CP)177
Cuplu max. (Nm)300
Putere totală ansamblu (CP)204
Cuplu total ansamblu (Nm)300
Tracțiunefață
Cutie de vitezeautomată e-DHT
L × l × h (mm)4705 x 1890 x 1710
Ampatament (mm)2680
Volum portbagaj (l)nc.
Masă la gol (kg)1670
Capacitate brută baterie (kWh)1,83
Autonomie electrică (km)-
Încărcare CC/AC (kW)-
Acceleraţie 0–100 km/h (s)9
Viteză maximă (km/h)180
Consum mixt6 l/100 km
Emisii CO2 (g/km)136
Preț (euro)
Club34429
Style37797
Black Edition38397
Premium41478
Preț promoțional (euro)
Club30929
Style34297
Black Edition34897
Premium37978
Christian Bart

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile