TEST Mazda6 Combi CD175 Top 4×4. Cu ocazia faceliftului, Mazda a introdus tracțiunea integrală pe versiunile break diesel. Primele impresii despre Mazda6 Combi CD175 Revolution Top 4×4 cu transmisie automată. Foto: Bogdan Paraschiv
Diesel, cutie automată, break, 4×4 este o combinație ideală care poate înlocui cu succes un SUV fără dezavantajul unui centru de greutate mai înalt. După facelift, Mazda oferă tracțiunea integrală pe versiunile break ale lui Mazda6 echipate cu motorul turbodiesel de 2,2 litri de 150 și 175 CP. În România sunt disponibile două versiuni 4×4:150 CP cu transmisie manuală în echiparea Attraction și 175 CP cu transmisie automată în echiparea Revolution Top, ultima fiind și cea pe care am condus-o.
Mazda6 Combi CD175 Revolution Top 4×4 este orientată spre dinamică, garda la sol fiind identică cu a versiunii 4×2. Sistemul 4×4 este preluat de la Mazda CX-5 și reacționează extrem de rapid, detectând de timpuriu patinarea roților față. În virajele rapide, tracțiunea integrală aduce un plus de aderență și de dinamică, limitând efectul subvirator. Tracțiunea integrală nu afectează manevrabilitatea excelentă care face din Mazda6 una din cele mai agile limuzine de clasă medie. Agilitatea ar fi la cote maxime dacă și forța în direcție ar fi ceva mai mare.
Dieselul de 2,2 litri este extrem de rafinat și de silențios și este tot timpul gata de acțiune cu cei 420 Nm disponibili încă de la 2.000 rpm. Este unul din cele mai plăcute dieseluri în utilizare. Cu o masă mai mare cu 60 kg decât a versiunii cu tracțiune față, Mazda6 cu tracțiune integrală afișează un consum mediu de 5,4 l/100 km, cu 0,5 l/100 km mai mult decât la varianta 4×2. În realitate însă consumul ajunge la circa 7,0 l/100 km chiar și cu sistemul start&stop oferit standard, care este unul din cele mai silențioase sisteme de acest gen.
Cutia automată cu șase trepte oferă mult confort în utilizare dar este mai lentă decât unele cutii automate cu dublu ambreiaj.
Vestea bună este că sistemul de tracțiune integrală nu afectează volumul portbagajului, care este identic cu al versiunii 4×2, fiind cuprins între 522 și 1.648 litri, valori ușor mai mari decât cele oferite de SUV-ul CX-5 (505-1.620 litri). Bancheta se rabate practic nu doar în modul clasic ci și de la cele două manete din portbagaj. Ca și la versiunea 4×2, după facelift, amortizoarele față și spate și prinderea brațului inferior la suspensia față au fost revizuite, confortul fiind îmbunătățit. Mazda6 oferă un bun compromis între confort și sport, cu un ruliu redus și o amortizare eficientă a denivelărilor scurte. Spre deosebire de VW Passat Alltrack de exemplu, Mazda6 4×4 are aceeași gardă la sol cu versiunea 4×2 și nu are protecții suplimentare la pasajele roților și la praguri, japonezii punând accentul pe dinamică și nu pe aptitudini off-road. Cine dorește să se aventureze mai mult în off-road, are la dispoziție CX-5.
Nu putem încheia fără a menționa ergonomicul sistem multimedia cu display de 7 inch și buton de comandă rotativ și pachetul complet de sisteme de asistență modern oferit standard la echiparea de top Revolution Top.
Diferența de preț față de versiunea combi 4×2 este în ambele variante de echipare de 2.000 de euro. Prin comparație, SUV-ul Mazda CX-5 cu același nivel de dotare costă 36.590 euro, cu 1.100 euro mai scump, însă are o promoție până la finele acestui an în urma căreia contravaloarea tracțiunii integrale este gratuită.
| DATE TEHNICE | Mazda6 |
|---|---|
| Model | CD175 AT 4x4 Revolution Top |
| Motor | L4, turbodiesel |
| Cilindree (cmc) | 2.191 |
| Putere maximă/turație (CP/rpm) | 175/4.500 |
| Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 420/2.000 |
| Transmisie | automată, 6 trepte |
| L/l/h (mm) | 4.805/1.840/1.480 |
| Ampatament (mm) | 2.75 |
| Masă la gol (kg) | 1.485 |
| Volum portbagaj (l) | 522-1.648 |
| Accelerație 0-100 km/h (s) | 9,1 |
| Viteza maximă (km/h) | 209 |
| Consum ur./extr./mediu (l/100 km) | 6,4/4,9/5,4 |
| Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | EU6/143 |
| Preț (euro cu TVA) | 35.49 |
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…