Teste auto

Test Renault Clio model 2026 – Hard reset

Da, este un Clio. Nu, nu te lăsa intimidat de noul aspect radical schimbat, pentru că, dincolo de el, tehnica noii generații reprezintă o evoluție solidă a celei anterioare. Deci, în esență, o prezență scenică șocantă, dublată de o tehnologie solidă. Se simte însă Renault Clio model 2026 și pe șosea la fel de impresionant pe cât arată pe hârtie? Am aflat răspunsul în testul pe care l-am realizat în Portugalia. Foto: Renault

 

Ta-daaaam! Dă-i acestui design uluitor o notă de la 1 la 10! Mie-mi place de două cifre, dar m-am tot întrebat de ce una ca asta. E clar, totul pare exagerat la noua generație, dar, cumva, designerii au integrat elementele extravagante într-un tot omogen. Să luăm totul la control.

Luminile de zi sunt cele mai proeminente din segment și încadrează o mască hexagonală precum cea a conceptului Emblème. Caroseria este mai lungă cu 7 cm decât a predecesorului și cu 41 decât a primei generații, asta ca să înțelegi cât a crescut hatch-ul de-a lungul timpului. Luneta este mai plonjată ca oricând și are deasupra un eleron generos dimensionat, elemente care împreună cu geamurile ascuțite în spate, creează o imagine evidentă de coupe.

Spate provocator

Nu e doar „de formă”, pentru că CX-ul a scăzut la 0,30, trăgând emisiile în jos cu până la 2 g CO2/km. Și, chiar dacă arată atât de elaborat, Clio 6 a fost dezvoltat în numai 3 ani, față de 4 ani, cât i-a trebuit predecesorul său. În sfârșit, stopurile duble, care amintesc indubitabil de cele ale lui Chevrolet Camaro, au un eleron subtil format deasupra lor, aducând ansamblului o tentă de Alfasud din vremurile de aur ale automobilului. Exemplarul meu, aflat în echiparea esprit Alpine, a venit îmbrăcat într-una din cele două culori noi, Absolute Red, cealaltă fiind Absolute Green, și a fost încălțat cu cele mai mari roți, având jante pe 18 inchi și anvelope 205/45 R18.

Inspirat din electrice

La interior, noua generație vine complet schimbată, adoptând stilul surorilor electrice R5 și R4. Astfel, nu lipsesc din meniu ecranele de 10 inchi, volanul cu formă dreptunghiulară și cele trei manete de pe coloana de direcție, din drepta volanului. Printre ele, și cea a transmisiei, care, astfel, eliberează zona centrală, creând un interior aerisit, accentuat și de forma zveltă a bordului. Există o cotieră centrală care nu se reglează, dar ascunde un spațiu de depozitare. Materialele sunt foarte asemănătoare cu cele din R5 și R4, deci foarte bune în zona superioară și tari în partea de jos. Dacă alegi versiunea de top, esprit Alpine, primești finisaje mai sofisticate, inclusiv cu Alcantara pe unele suprafețe de pe bord, uși și volan. Altfel, în locul lor trebuie să te mulțumești cu material textil.

Așezat la volan, am remarcat poziția de conducere cvasi-identică cu cea a precedentei generații și apropierea de pasagerul din dreapta, dată de distanța mică dintre uși. Deși lățimea exterioară este cu 4 cm mai mare, mi s-a părut că cea interioară a scăzut un pic, dar vom ști sigur care este situația după ce vom publica testul cu măsurători.

Mai bine în față

Dacă apleci un pic capul, intri ușor spate prin deschiderea ușilor similară cu cea a rivalilor. Acolo te așteaptă o banchetă bine profilată și moale, precum și buzunare pentru reviste pe spătarele scaunelor. Nu primești însă mânere de viraj, guri de ventilație, cotieră centrală și mufe USB, iar plasticele de pe uși sunt tari. Spațiul la genunchi nu diferă simțitor de al fostului Clio, dar cel lateral mi s-a părut a fi ușor mai mic, la fel ca în față, deci, dacă măsurătorile din viitorul nostru test o vor confirma, înseamnă că trei persoane vor călători mai înghesuit decât înainte. În sfârșit, deasupra capului este suficient loc inclusiv pentru persoanele înalte de 1,80 m. Astfel, Renault aplică și la perechea Clio – Captur strategia adoptată odată cu modelele electrice echivalente, R5 și R4: Clio se adresează în special cuplurilor, ca și R5, Captur mai ales familiilor, precum R4.

Volume diferite pentru bagaje

În cazul hibridului meu, volumul portbagajului este de 261 l și se află la mijlocul gamei, între al versiunii cu GPL, de 215, și al celei mild hybrid, de 290. Nu are podea dublă, deci rabatarea asimetrică a spătarului formează un prag, nici priză de 12 V, dar are ochiuri pentru prinderea plasei de fixare a bagajelor și o margine de încărcare coborâtă cu 7 cm față de a fostului Clio (aflată acum la 75 cm deasupra șoselei).

Traseul pus la cale de către organizatori a avut, de toate, de la zone urbane și suburbane, ideale pentru propulsorul full hybrid, până la porțiuni de autostradă abordate cu 120 km/h și virajate, în pantă și rampă, mai puțin favorabile acestui gen de sistem. În acest context, consumul a variat între 3,8 și 5,5 l/100 km. Indiferent cât de tare apeși accelerația, Clio pornește, fără excepție, pur electric și, dacă ești ponderat, menține rularea fără emisii pe distanțe apreciabile, tensiunea sistemului hibrid crescând de la 200 la 280 V, iar capacitatea bateriei câștigând 200 Wh.

Benzinar nou

Motorul termic, de 1,8 l, are o eficiență termică de 40,5% și se trezește la viață aproape insesizabil, lin, cu sunet discret și vibrații minime. Abia când „urci” decis pe pedală sau traversezi porțiuni în rampă îl faci să se tureze sănătos, cu un sunet sesizabil, deși clar mai ponderat decât 1.6-le fostei versiuni hibride. Apropo, motorul derivă direct din 1.6-le anterior, având cursa pistonului mărită cu 10% și diferă de cel al lui Bigster prin reglaje și prin eșapament.

Accelerațiile și reprizele sunt convingătoare, profitând din plin de greutatea redusă a mașinii, deși nu le-am simțit la nivelul valorii de 160 CP propovăduite de Renault. Per total, nu e un hot-hatch, ci un ecologist cu prestații convingătoare în linie dreaptă.

Pe viraje, Clio te bucură cu un ansamblu rigid, creat inclusiv de jantele de top, de 18 inchi, cu anvelope cu talon mic, dar și de suspensia care pare reglată un pic mai tare decât înainte. Este incisiv, cu ruliu mic și direcție scurtă și cu o pereche de scaune moi și fabulos profilate. O să fii surprins de direcția tare, în special la viteze mari, unde Clio stă ireproșabil pe trasă. Îl ajută și pachetul de sisteme de asistență impecabil, care include pilot automat adaptiv perfect reglat, care păstrează mașina centrată pe bandă și pe virajele complexe și adaptează viteza la cea a mașinii din față lin, fără panică. Alături de acesta, există și alertă la asistent la deschiderea ușilor în cazul apropierii altor vehicule, și cameră la 360 grade.

➡ Vizitează aici pagina lui Clio de pe site-ul Renault! 💡

Firește, denivelările se fac simțite mai pregnant decât înainte la versiunea de top, care avea anterior jante pe 17 inchi, de aceea, dacă ești adeptul confortului, ai face bine să alegi una cu jante pe 16, altfel . A apărut și un mod nou de rulare, numit Smart, care jonglează inteligeligent cu celelalte moduri (Eco, Comfort și Sport) în funcție de stilul de conducere. Aș fi preferat să nu zăbovească atât de mult pe niciunul dintre moduri, ci să răspundă mai prompt la schimbarea de stil de conducere a șoferului.

➡ Vezi aici lista completă a prețurilor! 💡

Sigur, toate vin la un preț care nu este printre cele mai mici din segment pentru versiunile de top. Totuși, cea mai accesibilă dintre ele, TCe 115 cu transmisie manuală cu șase trepte, poate fi cumpărată cu cea mai mică rată lunară din segment, de 159 euro, cu doar 10 peste a generației anterioare.

Verdict AutoExpert

Evoluția este evidentă, iar în unele privințe Clio se apropie de vehiculele din segmentul C. Însă dacă îți dorești versiunile foarte dotate trebuie să plătești în consecință.  
  • Foarte dinamic, atât în linie dreaptă cât și pe viraje
  • Sistem de propulsie eficient
  • Burdușit cu tehnologie
  • Design frapant
  • Spațiu mic în spate
  • Prețurile cresc semnificativ odată cu urcarea în gamă
MarcăRenault
ModelClio E-Tech esprit Alpine
Sistem propulsiefull hybrid
Motor termic
Motor/nr. cilindriL4, benzină
Cilindree (cm3)1789
Putere maximã/turație (CP/rpm)109/5750
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)172/4000
Motoare electrice
Putere maximã (CP)49+20
Cuplu maxim (Nm)205+50
Putere totală ansamblu (CP)160
Cuplu total ansamblu (Nm)265
Tracțiunefață
Cutie de vitezemultimodală
L × l × h (mm)4116 x 1768 x 1451
Ampatament (mm)2591
Masă la gol (kg)1346
Volum portbagaj (l)261
Accelerație 0–100 km/h (s)8,3
Viteză maxima (km/h)180
Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km)4,9/3,4/4
Emisii CO2 (g/km)92
Preț (euro, cu TVA)26.200
Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

2 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile