Toyota a prezentat oficial noul GR GT, un model dezvoltat de divizia Gazoo Racing și descris drept o „mașină de competiție omologată pentru circulația pe drumurile publice”. Modelul marchează introducerea primului cadru integral din aluminiu realizat de constructorul japonez, soluție care contribuie la reducerea masei și la coborârea centrului de greutate, elemente esențiale în filosofia de dezvoltare a mașinii.
Propulsia este asigurată de un motor V8 biturbo de generație nouă, asociat cu un motor electric integrat în transmisie. Toyota estimează o putere minimă de 640 CP și un cuplu de 850 Nm, valori comunicate ca obiective minime pentru prototip. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu opt trepte, iar puterea este livrată exclusiv punții spate.
Structura caroseriei folosește panouri din plastic ranforsat cu fibră de carbon și aluminiu, într-un demers amplu de reducere a masei totale, pentru o țintă de maximum 1750 de kilograme. Modelul este echipat cu discuri de frână ceramice, jante de 20 de inchi și anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2, cu 325 mm lățime pe puntea spate.
Așadar, GR GT se poziționează la nivelul unor modele precum Porsche 911 GTS sau Chevrolet Corvette E-Ray. Toyota anticipează performanțe superioare datorită raportului masă-putere favorabil și cuplului ridicat.
Interiorul este orientat strict către șofer, cu scaune Recaro cu spătar din carbon și o estetică ce amintește mai mult de universul Lexus decât de cel Toyota. Modelul nu afișează sigle Toyota, fiind prezentat drept un produs Gazoo Racing autentic.
GR GT a fost dezvoltat în paralel cu versiunea competițională GR GT3, cele două împărțind componente ale suspensiei și partea termică a sistemului hibrid. Noul model devine astfel vârful de gamă sportivă al constructorului, cu un design agresiv și o arhitectură tehnică orientată către pilotatul pe circuit.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…