Alpine A110 Coupe: Redivivus!

Alpine A110

Frumusețea e în ochii privitorului, spune o vorbă de duh care se aplică perfect noului Alpine A110. Dacă desenul caroseriei fie impresionează, fie nu place, fișa tehnică arată fabulos, indiferent de privitor.

Oricum l-aș privi, trebuie să recunosc că amestecul dintre liniile curbe, silueta perfectă de coupe, elementele retro, roțile de 18 inch și lipsa eleronului îmi evocă deopotrivă eleganță și stil. Designerii francezi au avut două sarcini clare în realizarea caroseriei: să amintească de legendarul model A110 ”Berlinette” din anii ’60-’70 și să obțină cel mai bun echilibru între rezistența scăzută la înaintare (Cx 0,32) și apăsarea aerodinamică. Astfel au fost adoptate soluții derivate din motorsport, precum podeaua plată și difuzorul spate, care au făcut inutilă prezența unui eleron. Dimensiunile exterioare (4178mm lungime, 1798mm lățime și 1252mm înălțime) se integrează perfect în segment, plasându-l pe A110 între rivalii Alfa Romeo 4C (3.990/1860/1180) și Porsche 718 Cayman (4.379/1.801/1.284).

Alpine A110 Alpine A110 Chiar și greutatea de 1.080 kg se apropie de cele 940 kg ale lui 4C, dar este cu mult mai mică decât cea a lui 718 Cayman, de 1.410 kg. Între cele două axe se află motorul turbo cu 4 cilindri, de 1,8 litri, care produce 252 CP și 320 Nm, dezvoltat de specialiștii Renault-Nissan. Fiecare cal putere cară în spate 4,34 kg, propulsând mașina până la 100 km/h în 4,5 secunde și oprindu-se din accelerare la 250 km/h (viteză limitată electronic). Pentru comparație, Alfa 4C parcurge accelerația 0-100 km/h în 4,5 secunde și atinge 257 km/h, iar 718 Cayman S, cu motor de 2.5 litri turbo afișează 4,6 secunde în dreptul sprintului și viteza maximă de 285 km/h.

 

Transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, dezvoltată de specialiștii de la Getrag, este unica variantă disponibilă.

Alpine A110

Șoferul are la dispoziție trei moduri de rulare, care variază răspunsul motorului și al cutiei de viteze și modifică parametrii sistemului de control al stabilității, asistarea direcției și sunetul evacuării: Normal, Sport și Track. Dar marele atu al mașinii este însăși concepția, cu motor și rezervor de combustibil dispuse central, punte spate motrice și distribuție a maselor pe punți de 44/56, fapt care transformă micuțul coupe într-un devorator de viraje. Adăugați în ecuație și noua platformă din aluminiu, care beneficiază de îmbinări sudate și lipite pentru maximum de rigiditate.

Alpine A110

 

Grija pentru obținerea unei greutăți-record nu exclude și micile picanterii: sunt disponibile lumini full-LED, iar atmosfera din interior este dominată de carbon, aluminiu și piele. Nu veți găsi, însă, un spațiu pentru bagaje impresionant: doar 196 litri sunt împărțiți aproape egal în două portbagaje aflate în față și în spate. Consumul mediu declarat este, însă, impresionant: 6,3 l/100 km.

Modelul va fi asamblat la uzina din Dieppe, Franța, iar livrările vor începe spre sfârșitul anului. Prețul versiunii Premiere Edition, care va fi construită în 1.955 exemplare, va fi de 58.500 euro (în Franța).

 

 

 

 

Adaugati comentariu