GENEVA 2016: Aston Martin DB11 – cel mai important Aston din istorie

Aston Martin DB11 (7)

Aston Martin DB11 este cel mai important model în istoria de 103 ani a mărcii pentru că inaugurează o nouă generație de modele care are la bază o nouă platformă, o nouă arhitectură electrică și un nou motor V12 bi-turbo.

DB11 este primul model al planului Aston Martin “Second Century” și nu este doar cel mai important Aston de la lansarea lui DB9 în 2003 ci și “cel mai important Aston din istoria de 103 ani ai mărcii” cum a declarat Andy Palmer, CEO Aston Martin.

Platforma din aluminiu este complet nouă și o atenție deosebită a fost acordată aerodinamicii. Prizele tradiționale de aer laterale care în trecut aveau doar rol de design au acum și un rol funcțional fiind plasate chiar lângă pasajele roților pentru a evacua aerul de sub aripile față și a crește forța de apăsare pe puntea față. În spate, în dreptul montanților spate, au apărut două prize de aer care ghidează aerul printr-o tubulatură prin caroserie și îl evacuează în zona capacului portbagajului evitând astfel montarea unui eleron pentru a nu strica linia fluidă a caroseriei.

O altă caracteristică de design tipică Aston Martin este capota articulată în față care se deschide invers și oferă un mai bun acces la motorul V12.

Față de DB9, ampatamentul a crescut cu 65 mm, ceea ce a permis montarea motorului mai spre spate pentru a obține cea mai bună distribuție a maselor, ecartamentele sunt mai late cu 75 mm în față și 43 mm în spate în timp ce lățimea a crescut cu doar 28 mm. DB11 este mai lung cu 50 mm decât DB9, iar consola față este mai scurtă cu 16 mm. Spațiul interior este mai generos cu o creștere  a înălțimii interioare cu 10 mm în față și 54 mm în spate, în timp ce spațiul pentru picioare în spate a crescut cu 87 mm, DB11 promițând să fie un adevărat coupe 2+2 locuri.

Pentru prima oară la un model DB, sub capotă un lucrează un motor V12 bi-turbo o cilindree de 5,2 litri care dezvoltă 608 CP și 700 Nm și este cuplat cu o transmisie automată ZF cu 8 trepte. Trenul de rulare adaptiv cu punte față cu brațe duble suprapuse  punte spate multilink, Active Torque Vectoring și direcție electrică permite alegerea a trei moduri de rulare: GT (pentru cel mai bun confort), Sport și Sport Plus.

Urmare a parteneriatului cu Mercedes, Aston Martin a preluat sistemul multimedia cu display de 8 inch și controllerul acoperit de un touchpad, care este identic cu cel montat în toate limuzinele și coupe-urile Mercedes. De la Clasa S s-a preluat și displayul color TFT de 12 inch pentru indicatoarele de bord dar în acest caz grafica este specifică Aston Martin fiind diferită de cea de la Mercedes, iar turometrul este amplasat central.

S-a păstrat în schimb soluția de acționare a cutiei automate de viteze cu patru butoane plasate în mijlocul consolei centrale. Noul DB11 va fi disponibil din toamna lui 2016 la un preț care începe de la 204.900 euro în Germania.

Adaugati comentariu