I-a sosit timpul: deși putea fi descris oricum, numai conformist nu, Citroen C4 Picasso devine și mai exclusivist.

Citroen este unanim recunoscut ca având o abordare avantgardistă, cel puțin în ceea ce privește designul mașinilor pe care le produce. Asta nu i-a știrbit niciodată succesul. Dimpotrivă: cine-și dorește o mașină fără personalitate, ternă, care să nu scoată capul din mulțime? Cu siguranță niciunul dintre cei 300.000 de clienți ai modelului C4 Picasso.

Numai că, odată cu trecerea timpului, până și cele mai rebele mașini își pierd din strălucire. Citroen n-a așteptat ca și C4 Picasso s-o pățească, oferindu-i o gură de oxigen sub forma unui facelift consistent. Începând din această vară, MPV-ul francez va primi stopuri noi, cu aspect futuristic 3D, în echiparea standard. Un nou set de jante pe 17 inci va domina silueta rotunjită, în timp ce, în partea de sus, plafonul va fi vopsit în două nuanțe, în cazul modelului scurt, și va primi arcade noi, argintii la versiunea Grand Picasso. În plus, clienții vor putea alege una dintre cele trei noi culori exterioare, disponibile pe modelul revizuit.

2017 Citroen C4 Grand Picasso

În spațiosul habitaclu, designerii au creat câte o combinație aparte pentru fiecare tip de client și le-au grupat în patru formule. Cu toții cunoaștem măiestria francezilor în a combina culori și materiale, deci sunt sigur că fiecare va găsi cu ușurință varianta cea mai potrivită personalității sale. Și cum un Citroen reprezintă mai mult decât doar un design interesant, inginerii s-au ocupat și cu updatarea sistemelor de asistență și confort. Astfel, noul trend, prin care se deschide hayonul plimbând piciorul pe sub bara de protecție a fost adoptat și de C4 Picasso. În plus, închiderea hayonului se va face prin apăsarea unui buton, evitând astfel până și cel mai mic efort în a-l manevra.

2017 Citroen C4 Picasso

Nou este și sistemul de navigație 3D, Citroen Connect Nav, comandat de pe la fel de proaspătul ecran tactil de 7 inci. Informațiile sale se afișează pe binecunoscutul display HD de 12 inci, și vor fi mai clare și mai cuprinzătoare, începând din vară. Iar cum rularea semi-autonomă a căpătat o amploare ieșită din comun în ultima perioadă, C4 Picasso va putea fi comandat cu o serie de sisteme care să ușureze viața șoferului: recunoașterea semnelor de circulație, autopilot adaptiv cu funcție de oprire, avertizare la părăsirea benzii de rulare, frânare automată de siguranță și monitorizarea unghiului mort.

Celor nemulțumiți de performanțele dinamice ale MPV-ului, Citroen le face o surpriză: apreciatul motor pe benzină PureTech 130 S&S EAT6 va completa actuala serie de propulsoare Euro 6, oferind acum și mai multă sportivitate concomitent cu menținerea unui consum scăzut.