De pe circuit pe șosea: Aston Martin Vantage GT8

Aston Martin Vantage GT8

Aston Martin va lansa cel mai ușor și mai puternic V8 Vantage din toate timpurile. Altfel spus, cel mai rapid model. Englezii i-au transferat tehnologia și cunoștințele dobândite în cursele de la Le Mans, pentru a crea cea mai reușită îngemănare dintre bolidul de pe circuit și automobilul de pe șosea.

În cei 56 de ani scurși de la prima victorie din Cursa de 24 de Ore de la Le Mans, Aston Martin a reușit să acumuleze suficiente informații despre setările și tehnologia pe care s-o înglobeze în propriile modele. Astfel, anul trecut a adus ediția specială GT12, pe ale cărei 100 de exemplare le-a epuizat rapid. Acum, o nouă ediție specială, bazată chiar și mai mult pe modelul de competiții, va fi produsă în 150 de exemplare. O parte dintre ele au fost deja rezervate, înainte de prezentarea inițială a modelului. În fotografiile și filmul de prezentare postate azi, GT8 apare în toată splendoarea lui, comparat fiind cu modelul V8 Vintage GTE, angrenat în competiția WEC. Designul și combinația de culori trădează multe elemente comune, noul Vantage GT8 fiind parcă o transpunere fidelă pe șosea a modelului participant la Le Mans. Ce putem spune însă despre fișa tehnică?

Aston Martin Vantage GT8

În primul rând, pentru a transforma modelul în cel mai ușor V8 Vantage, cele mai multe panouri ale caroseriei sunt realizate din fibră de carbon. De la plafon până la elementele de aerodinamică, trecând prin scaune și fețe de uși – nimic n-a scăpat. Ceea ce s-a păstrat totuși au fost sistemul audio de 160w și aerul condiționat, elemente la care britanicii n-au vrut să renunțe în ruptul capului. Cu toate acestea, piesele confecționate din fibră de carbon au reușit să salveze 100 kg.

Apoi, pentru a-i conferi rezistență scăzută la înaintare și stabilitate la viteze ridicate, cele mai importante elemente exterioare ale modelului GTE au fost păstrate sau adaptate. Celor cu adevărat orientați către dinamică maximă, Aston Martin le oferă pachetul Aero, care conține inclusiv eleronul uriaș de pe mașina din Campionatul Mondial de Anduranță.  În final, puterea de 446 CP livrată de V8-ul de 4.7 litri poate fi livrată punții spate printr-o transmisie manuală cu 6 trepte sau una automată în 7 viteze.

Ediția limitată va fi disponibilă începând cu ultimul trimestru al anului, la prețul de 165.000 lire sterline.

 

Adaugati comentariu