Ceea ce face FCA este unic pe piața auto: răsplătește hackerii! Grupul Fiat-Chrysler oferă posibilitatea de a câștiga un ban cinstit celor cu îndeletniciri…necinstite: fiecărui hacker care identifică o breșă sau o vulnerabilitate în sistemul de securitate al mașinilor produse de grupul italo – american.

Sunteți hacker și vreți să lucrați ”cu acte în regulă”? FCA vă ă posibilitatea s-o faceți, invitându-vă să spargeți codurile de securitate ale mașinilor comercializate de concern. Și nu pe o sumă oarecare, ci pe maximum 1500 de dolari! Dacă spargeți un cod pe lună, tocmai v-ați făcut cu un job bine plătit!

Firește, nu toate alertele trimise Grupului vor fi recompensate cu suma maximă. Valoarea recompenselor începe de la 150 de dolari și urcă până la de zece ori mai mult, în funcție de importanța problemei.

”Vrem să încurajăm cercetătorii independenți în domeniul siguranței să ne contacteze și să ne împărtășască problemele pe care le-au găsit, pentru a ne putea ocupa de probleme înainte să-i afecteze pe clienți”, spune comunicatul Fiat Chrysler.

Cât de avantajos este pentru FCA acest program? Extrem de avantajos, evident! Analizând problema la rece, de ce să angajezi un hacker pe care să-l plătești lunar cu (minimum) 1500 de dolari, când poți angaja o mulțime de hackeri, cărora să le plătești strict performanțele? De cealaltă parte, de ce să te complici, făcând rău gratuit, în loc să câștigi o sumă bunicică de pe urma abilităților pe care le ai?

Cum a venit ideea mai-marilor FCA? Nu dintr-o inspirație ieșită din comun, ci în urma atacului celebru de anul trecut, în care doi hackeri au preluat controlul asupra sistemelor unui Jeep Cherokee. Breșa a fost găsită folosind conectivitatea Wi-Fi, care generează automat parola.

Jeep Cherokee bord hackerii

 

Numărul maxim al combinațiilor de caractere din parolă se reduce la numai 15 milioane, dacă știi luna și anul în care a fost achiziționată mașina. Dacă presupunem că prima dată când a fost activată conectivitatea Wi-Fi era zi, numărul combinațiilor se reduce la numai 7 milioane, iar pentru spargerea parolei, un hacker are nevoie de doar o oră de muncă!

Folosind softul pe care l-au creat împreună, cei hackerii au preluat controlul asupra tuturor sistemelor Jeep-ului, inclusiv asupra frânelor! Dovada este în miniclipul de mai jos, în care cei doi demonstrează cât rău poate face un hacker unei mașini actuale.