Jaguar I-Pace: Conceptul primului Jaguar electric

jaguar-i-pace (1)

Jaguar I-Pace Concept prefigurează primul model 100% electric din istoria mărcii, afișând proporții dinamice, de SUV Coupe, în ton cu cele mai în vogă tendințe.

Versiunea de serie va sosi în showroom-uri în 2018, urmând să intre în competiție directă cu viitorul BMW X3 electric (din 2020) și Tesla Model X. I-Pace nu folosește platforma tehnică a SUV-ului convențional F-Pace, ci o arhitectură nouă, dedicată viitoarelor modele cu emisii zero ale grupului Jaguar-Land Rover.

Cu un coeficient aerodinamic de 0,29 și o lungime de 4,68 m, conceptul expus la Los Angeles este mai scurt decât un F-Pace, afișând o lățime de 1,89 m și un ampatament de 2,99 m. I-Pace este înzestrat cu jante de 23 inch și cu un plafon panoramic imens.

jaguar-i-pace (5)

Interiorul mizează pe materiale exclusiviste și pe un layout minimalist, cu un display multifuncțional de 12 inch montat pe consola centrală și un altul de 5 inch, plasat în locul ceasurilor de bord. Portbagajul are un volum de 530 litri, în timp ce alți 28 litri sunt găzduiți de un compartiment de depozitare suplimentar, situat în față – în lipsa unui motor convențional.

Și dacă tot vorbim despre motoare, trebuie menționat că sistemul de propulsie al lui I-Pace este compus din două unități electrice, cu o putere combinată de 400 CP și un cuplu de 700 Nm. Fiecare motor dezvoltă 250 CP și este montat pe câte una dintre cele două axe ale mașinii, pe care le și angrenează în tandem, pentru a mima un sistem de tracțiune integrală. Transmisia are o singură treaptă de viteză, planetarele trecând prin motoarele electrice pentru economie de spațiu și obținerea unui centru de greutate mai coborât.

jaguar-i-pace (11)

Jaguar promite un sprint de la 0 la 96 km/h cifrat la aproximativ 4 secunde și o autonomie de 500 km, în ciclu NEDC. Bateriile Li-Ion au o capacitate de 90 kWh și sunt răcite cu apă, fiind compuse din 36 module montate în podeaua mașinii, într-un cadru din aluminiu.

Un ciclu complet de încărcare durează două ore, dacă se apelează la o stație de 50 kW de curent continuu, atingerea nivelului de 80% fiind posibilă în 90 minute. De la prize de 22 kW, intervalele estimate de reumplere a bateriilor se dublează.

jaguar-i-pace (20)

Adaugati comentariu