Mercedes-AMG GT Concept: Supercar hibrid cu 816 CP și 4 portiere

mercedes-amg-gt-concept (7)

Intitulat simplu Mercedes-AMG GT Concept, primul supercar hibrid cu patru portiere al casei germane a fost dezvăluit oficial la Geneva sub forma unui concept apropiat de varianta de serie, așteptată pe piață în 2018.

O alternativă practică la coupe-ul clasic Mercedes-AMG GT, noul Mercedes-AMG GT Concept este o combinație între stilul agresiv al supercarului amintit și formatul cu patru uși al lui CLS. Profilul este inedit, plafonul plonjând curajos spre spatele scurt, ce camuflează un hayon practic, de dimensiuni apreciabile.

Blocurile optice frontale, extrem de agresive, afișează un principiu de iluminare tridimensional și un design angular, complet nou în limbajul stilistic recent Mercedes, grila față adoptând, în schimb, formatul familiar Panamericana, introdus și pe versiunea restilizată a coupe-ului AMG GT. Bara de protecție și grila includ elemente aerodinamice active (parte a sistemului AIRPANEL), Mercedes-AMG renunțând inclusiv la oglinzile retrovizoare exterioare, înlocuite cu o pereche de camere video escamotabile.

mercedes-amg-gt-concept (9)

Sub capota lungă regăsim primul sistem hibrid de propulsie din istoria Mercedes-AMG. Intitulat EQ Power+, acesta combină binecunoscutul V8 bi-turbo de 4.0 litri, în versiunea sa de top creditată cu peste 600 CP, cu un motor electric ce duce puterea totală a ansamblului la 816 CP. Acesta din urmă este montat pe puntea spate, pe care o poate și angrena, suplimentând cuplul transmis în mod normal către roțile posterioare de sistemul de tracțiune integrală 4Matic+. Cuplul variază și individual între fiecare roată, grație funcției Torque Vectoring.

Mercedes-AMG GT Concept folosește și sistemul de direcție integrală, cu patru roți directoare, preluat de la supercarul de top Mercedes-AMG GT R. Mercedes-AMG GT Concept atinge 100 km/h în mai puțin de 3 secunde, autonomia 100% electrică fiind estimată la 25-30 km. Vor exista trei moduri distincte de funcționare ale sistemului de propulsie: hibrid (motor termic+electric), electric (doar motor electric) și clasic (motor termic).

Bateriile Li-Ion vor adopta un principiu modular, urmând să fie mai ușoare decât cele existente în prezent. Încărcarea va putea fi realizată inclusiv în mers, cu ajutorul energiei recuperate la frânare sau a motorului termic, pentru ca nivelul de energie stocat în baterii să fie mereu maxim – totul pentru ca Mercedes-AMG GT Concept să ofere un potențial dinamic superior în viraje, folosindu-se de puterea suplimentară a motorului electric pentru a ieși mai repede din acele de păr. Filozofia de funcționare este derivată din cea a mașinii de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas.

Modelul de serie derivat din Mercedes-AMG GT Concept va deveni al treilea produs distinct dezvoltat în totalitate de divizia sportivă Mercedes-AMG, aceasta urmând să se alăture modelelor AMG GT Coupe și Roadster în cadrul actualei game a sub-brandului Mercedes-AMG.

mercedes-amg-gt-concept (3)

Adaugati comentariu