OFICIAL: Totul despre noul Mercedes S-Class facelift

mercedes-s-class (14)

Mercedes S-Class facelift primește un update tehnic și stilistic important, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai. În prim plan, motoare mai puternice și noi funcții de conducere semi-autonomă Intelligent Drive.

Cele mai mari schimbări estetice se concentrează asupra părții frontale, acolo unde Mercedes S-Class va purta o nouă grilă care integrează câte trei bare orizontale cromate duble (acum standard, înainte doar pentru Mercedes-Maybach S 600) și o nouă bară de protecție cu prize de admisie mai mari, dar și cea mai nouă generație de faruri MultiBeam LED, care se disting prin noile lumini de zi LED disimulate în trei benzi perfect paralele. În partea din spate, noutățile se rezumă la stopuri LED cu o nouă semnătură luminoasă și o bară de protecție sensibil reconfigurată, care afișează un ornament cromat ce întinde acum pe întreaga lățime a mașinii.

Sistemul LED MultiBeam permite rularea permanentă cu faza lungă activată – în funcție de situațiile din trafic, unitățile LED individuale se sting pentru a evita orbirea conducătorilor auto care vin din sens opus. Mai mult, o atenție deosebită a fost acodată pietonilor de pe marginea drumului și animalelor.

Interiorul aduce mai multe noutăți, printre care configurația cu ecrane duale găzduite acum sub o suprafață unitară din sticlă. Display-ul central de mari dimensiuni are aceeași diagonală de 12,3 inchi, însă blocul de comenzi fizice care îl separa de ecranul TFT din spatele volanului, identic ca diagonală, a dispărut. În plus, cei aflați la bord pot controla sistemul Comand de generația 5.5 și prin intermediul gesturilor, acesta fiind răspunsul celor de la Mercedes la sistemul omolog de la noul BMW Seria 7.

mercedes-s-class (17)

S-Class facelift a primit și un volan nou cu trei spițe și două suprafețe tactile care permit operarea sistemului Comand. Iluminarea ambientală oferă acum 64 combinații cromatice, iar cadranele de bord digitale pot fi configurate în trei moduri distincte de afișare: Classic, Sport și Progressive. Inedit: sistemul Energizing cu șase programe tonifiante (Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort, Training) de câte zece minute, care modifică setările climatizării, poziția scaunelor, precum și intensitatea funcțiilor de masaj, a luminii ambientale sau a parfumului interior.

Și gama de motoare a Clasei S va fi revizuită odată cu apariția modelului facelift. Nou în gama S-Class este motorul bi-turbo diesel de 3 litri cu șase cilindri în linie, 340 CP și un cuplu maxim de 700 Nm (S 400 d 4Matic), versiunea cu o singură turbină urmând să dezvolte 286 CP și 600 Nm (S 350 d 4 Matic). S 400 d este cu 7% mai eficient decât modelul anterior, cu un consum mediu de numai 5,6 l/100 km. Tot noi sunt și motoarele turbo cu cilindree și configurație similară cu șase cilindri în linie, alimentate cu benzină. Acestea vor beneficia de o nouă arhitectură electrică 48V și de un compresor mecanic acționat electric, adiacent turbocompresorului convențional. Mercedes promite puteri maxime de până la 408 CP, specificațiile exacte ale noilor versiuni urmând să fie anunțate ulterior.

Un nou motor V8 bi-turbo de 4 litri și 469 CP/700 Nm își face, de asemenea, debutul în versiunea S 560 4Matic. Acesta dispune de funcție de dezactivare parțială a patru din cei opt cilindri în palierul inferior de turații, consumul mediu fiind estimat la 9,3 l/100 km. Modelul de top Mercedes-AMG S 63 4Matic+ primește motorul V8 bi-turbo de 4 litri, care înlocuiește vechea unitate de 5,5 litri. Cartea sa de vizită anunță o putere maximă de 612 CP și un cuplu enorm, de 900 Nm.

mercedes-s-class (19)

Și modelul plug-in hybrid S 500 e va fi modernizat în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Noul S-Class hibrid va putea fi încărcat opțional prin inducție cu până la 3,6 kW pe oră, bateria având acum o capacitate de 13,3 kWh, suficient pentru a garanta o autonomie de 50 km. Transmisia automată cu nouă trepte 9G-Tronic va fi standard pentru toată gama.

De îmbunătățiri consistente se bucură și funcțiile de conducere semi-autonomă, reunite sub umbrela pachetului de tehnologii Intelligent Drive. Funcțiile Active Distance Assist Distronic și Active Steering Assist au fost îmbunătățite, S-Class fiind capabilă să mențină direcția și distanța inclusiv când virează, iar viteza mașinii va fi ajustată automat în curbe și la intersecții. Grație funcției Active Lane Change Assist, S-Class va putea schimba automat și banda de rulare între 80 și 180 km/h, prin simpla acționare prelungită a manetei de semnalizare – totul după ce bateria de senzori radar și cu ultrasunete, asistați de camerele video cu vedere la 360 grade, se asigură că totul este realizat în siguranță. Nouă este și funcția Active Emergency Stop Assist, S-Class putând frâna autonom dacă este detectată o problemă medicală a șoferului, care nu mai răspune avertizărilor sonore și vizuale.

mercedes-s-class (1)

Adaugati comentariu