OFICIAL: Noua Honda Civic, prezentată în detaliu

noua-honda-civic (1)

Noua Honda Civic, ajunsă la cea de-a zecea generație, a fost dezvăluită oficial în versiunea cu cinci portiere, dedicată pieței europene. DETALII COMPLETE.

Noul Civic renunță la liniile controversate ale modelului precedent în favoarea unui profil mai dinamic, mai agresiv. Nivelul de echipare Sport poate fi ușor confundat un Type-R, grație evacuării duble centrale și a elementelor aerodinamice grefate la nivelul caroseriei (extensii pentru praguri și parașocuri, un eleron proeminent). Blocurile optice vor beneficia opțional de tehnologia full-LED, în echiparea de serie fiind incluse doar LED-uri diurne.

Dimensiunile exterioare sunt, de asemenea, noi. Comparativ cu generația anterioară, Honda Civic a crescut semnificativ, fiind cu 3 cm mai lată, cu 13 cm mai lungă, dar cu 2 cm mai plată, în timp ce ampatamentul a crescut cu 3 cm până la 2,7 m. Lungimea măsoară 4,5 m, lățimea 1,8 m, iar înălțimea 1,42 m. Portbagajul se laudă cu un volum de 478 litri, cu aproape 100 litri peste ceea ce oferă în prezent un VW Golf. Bancheta se rabatează în format 60/40 standard, sub podeaua portbagajului fiind ascuns un compartment de depozitare suplimentar. Spațiul la genunchi în spate s-a amplificat cu 95 mm.

noua-honda-civic (8)

Noua platformă pe care este construită a zecea generație Civic este cu 16 kg mai ușoară, dar afișează o rigiditate torsională cu 52% mai bună. Honda Civic revine la suspensia spate independentă multilink, pe față fiind preferată în continuare soluția MacPherson. Cu adevărat importantă este apariția opțiunii unei suspensii adaptive, oferită în premieră pentru Honda Civic. Față de modelul anterior, garda la sol a fost redusă cu 10 mm, iar șoferul stă cu 35 mm mai jos, pentru o poziție de condus mai sportivă.

În interior, frapează (în sens pozitiv) dispariția planșei de bord multi-etajate. Aglomerarea de display-uri și butoane din trecut lasă loc unui design curat, cu o ergonomie simplistă. În partea superioară a consolei centrale se află un touchscreen cu diagonala de 7 inch, plasat sub gurile de ventilație, comenzile climatizării sunt clasice, iar ceasurile de bord sunt divizate în trei secțiuni și integrează un ecran central TFT ce preia rolul turometrului și al vitezometrului. Frâna de mână este acum electrică. La extremitatea stângă a ecranului tactil central sunt ancorate cinci taste virtuale: Audio, Home, Volume, Meniu, Back.

Sistemul multimedia Honda Connect este compatibil cu standardele Apple CarPlay și Android Auto, funcția de navigație fiind opțională (hărți Garmin, update gratis pentru cinci ani). Tot contra cost se oferă și un sistem de încărcare wireless (prin inducție) pentru telefoanele inteligente (o zonă dedicată, integrată în spațiul de depozitare de la baza consolei). Și lista sistemelor de asistență moderne este impresionantă: Collision Mitigation Braking System, Forward Collision Warning, Lane Keeping Assist System, Adaptive Cruise Control, Traffic sign recognition și asistent de unghi mort.

noua-honda-civic (4)

Marea revoluție vine la capitolul motorizări. La debut, noul Civic va fi oferit exclusiv în compania unei noi familii de unități turbo i-Vtec, alimentate cu benzină: un motor de 1,0 litri în trei cilindri cu 129 CP/200 Nm și unul de 1,5 litri, cu patru cilindri și 182 CP/240 Nm. Standard se oferă o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional o transmisie CVT. Pentru cutia CVT, Honda anunță și o funcție interesantă: șapte trepte simulate electronic ce pot fi selectate inclusiv manual de la padelele de pe coloana de direcție. Un diesel (actualul 1.6 i-Dtec de 120 CP) nu va sosi mai devreme de a doua parte a lui 2017, atunci când este așteptată și o nouă generație a hot-hatch-ului Type R.

Honda Civic hatchback este produsă în Anglia, la Swindon, debutul comercial urmând să aibă loc în primăvara anului viitor. Sedanul comercializat deja pe piața din Statele Unite va sosi tot atunci, acesta fiind însă produs la Gebze, în Turcia.

Adaugati comentariu