Test drive Citroen C3 2014 – Dincolo de aparențe

 

Despre Citroen C3 nu se poate spune că este chiar o apariție, asta până când te urci la bord, iar situația se schimbă. Mai adăugăm în ecuație o motorizare super-eficientă și deja atenția este captată.

 

CITROEN C3 (7)

N-aş putea să spun că mă dau în vânt după aspectul lui C3, poate şi pentru că raportându-mă la actuala gamă Citroen este cam cel mai cuminţel chevron, la bătaie, poate, cu C4. Totuşi, o culoare îndrăzneaţă, parbrizul panoramic Zenith şi nişte jante din aliaj pot îmbunătăţi considerabil prezenţa scenică.

 

CITROEN C3 (2)

C3 este oferta francezilor din clasa mică, un segment al pieței foarte important în Europa, unde „piticii” sunt, pe de o parte, excelente automobile de oraș, iar pe de altă parte aceste vehicule sunt la mare căutare pentru alcătuirea flotelor auto. Concurența este acerbă, în special cu unele modele cu o imagine excelentă în ochii utilizatorilor, cum sunt Polo sau Fiesta, dar nici francezul nostru nu reprezintă un pachet care să te lase indiferent.

 

CITROEN C3 (4)

În primul rând, spre deosebire de concurenții lui în general mai pragmatici, C3 este un automobil care are la interior o personalitate aparte. Ușor efeminat, pretabil în special domnișoarelor chic, C3 are un habitaclu tras la indigo după DS3, model din gama premium Citroen. O mișcare inteligentă, aș spune, care-ți dă posibilitatea ca și la un model de buget să beneficiezi de o atmosferă specială în habitaclu. Materialele sunt atent selecționate, iar finisările dau o notă de calitate, atmosfera fiind foarte prietenoasă. Impresionează spațiul disponibil pentru genunchii pasagerului din dreapa și unele detalii precum dispersorul de parfum incorporat.

 

CITROEN C3 (16)

Aspectele mai ciudate ar fi plasarea comenzilor pentru geamurile electrice de pe portiera șoferului, mai puțin ergonomic, și poziționarea oglinzilor laterale, chestiune care obstrucționează nejustificat vizibilitatea către înapoi. În rest, patru pasageri pot lua loc confortabil în noul C3, ba chiar pot porni în călătorii destul de lungi. Asta pentru că trenul de rulare al automobilului are o setare eminamente confortabilă. Cred că francezii n-au luat nicio secundă în calcul varianta unui vehicul dinamic, iar asta este foarte bine. Mai ales în cazul unei motorizări care nu defilează cu cifre de putere impresionante.

 

CITROEN C3 (17)

Setările suspensiei au fost clonate și când s-a ajuns la capitolul sistem de direcție, care este moale, mai asistat decât aș prefera personal, dar sigur pe gustul celor care rulează mult în mediul urban sau a doamnelor șofer. Așa se face că, după cum spuneam și mai devreme, puse cap la cap, toate caracteristicile lui C3 îl transformă într-o ofertă foarte interesantă pentru reprezentanțele sexului frumos, un bonus pe care pragmatismul concurenței îl facilitează.

 

CITROEN C3 (5)

Aminteam despre corectitudinea setărilor șasiului în raport cu o motorizare nu foarte puternică. C3-ul de față ascundea sub capotă o motorizare HDi, piese de rezistență ale grupului PSA. 70 CP sunt produși de un agregat de 1,4 litri, un raport nu tocmai impresionant în plină eră a febrei downsizing. Impresionant este totuși modul în care motorul face foarte bine tocmai ceea ce ar trebui să facă multe unități noi de mici dimensiuni și nu prea o fac: economie. Într-un oraș aglomerat, cu trafic haotic, poți obține un consum de 6 l/100 km, rulând normal, fără exagerări inutile. La drum lung, dacă iarăși nu se urmărește o exploatare în care să se tragă de motor, un consum de 4 l/100 km și chiar mai puțin nu e ceva foarte greu de obținut. Transmisia cu cinci rapoarte facilitează aceste aspecte prin prisma ultimei trepte, lungi și eficiente.

 

CITROEN C3 (12)

Totuși, cutia are un mic cusur, o etajare nu foarte inspirată în cazul treptelor doi și trei, existând uneori situația ca șoferul să „nimereasca între viteze”. Chiar și așa, C3 lasă de multe ori impresia că este mai puternic decât o spune certificatul de înmatriculare, o caracteristică apreciabilă a motoarelor HDi. Achiziționarea unui Citroen C3 1.4 HDi implică în România o cheltuială care pornește de la 12.469 euro cu taxe incluse, pentru nivelul de echipare Attraction. Alternativa mai puternică diesel este un 1.6 HDi de 90 CP, care pornește de la 13.595 euro, dar, cea mai interesantă ofertă o găsim tot în cazul modelului de 70 CP, într-o echipare superioară, Seduction, care mulțumită unui discount special de 2.480 Euro are un preț de pornire cu taxe incluse de 12.595 euro.

 

 

Date tehnice1.4 Hdi
pret de baza(Euro cu TVA inclus)12.469
masa proprie/totala (kg)1.070/1.580
L/l/h (mm)3.940/1.730/1.525
volum portbagaj (L)300/1.000
combustibilmotorina
cilindree (cmc)1.397
putere max. (kW(CP)/rpm)50(68)/4.000
cuplu max. (Nm/rpm)160/1.750
cutie de viteze/treptemanuala/5
viteza maxima (km/h)165
sprint 0-100 km/h (s)16,2
consum urban/extra/mixt (L)3,6/3,2/3,4
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro5/87

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top