TEST Honda Jazz 1.3 – Unora le place Jazz-ul

A treia generație a versiunii europene Honda Jazz oferă spațiu din belșug și vine cu un grup motopropulsor complet nou. Test cu Jazz 1.3 Trend.

Honda a poziționat întotdeauna Jazz ca un model de clasă mică însă acesta a fost mai mult decât atât, iar la noua generație calitățile sale pentru care era apreciat și cumpărat sunt la un nivel și mai înalt.
Atât ca design cât și ca spațiu și modularitate, Jazz este un veritabil monovolum de clasă mică. Cu parbrizul plonjat spre înainte și înălțimea cu 5-6 cm mai mare decât a unei mașini de clasă mică, Jazz are profilul unui minivan.

Și fosta generație Jazz oferea mult spațiu dar noul model este pur și simplu uriaș. Cu o lungime și un ampatament cu doar 95 mm, respectiv 30 mm mai mari, spațiul la picioare în spate a crescut cu 115 mm, iar cel pentru genunchi cu 65 mm. Distanța „confort” între spătarul banchetei și al scaunelor față – o caracteristică relevantă pentru mărimea spațiului în spate – este de 78 cm, fiind mai mare decât la o mașină compactă. Apoi, modularitatea este la cote maxime datorită scaunelor Magic Seats. Șezutul se poate ridica la verticală rezultând o înălțime interioară fără rival în clasă, iar prin rabatarea spătarului șezutul coboară și se crează o suprafață plană de încărcare. Mai mult, spătarul scaunului pasagerului față se poate rabate spre spate și crea un pat, lungimea de încărcare ajungând în acest caz la 2.480 mm.

honda-jazz (2)

Portbagajul are o formă practică, cea mai joasă margine de încărcare din segment de numai 605 mm, iar deschiderea hayonului este foarte largă, de 1.090 mm. Volumul de 354 litri care se poate extinde la 1.314 litri concurează deja cu al unor modele din clasa compactă.

Soluția Magic Seats a impus ca și la Civic montarea rezervorului sub scaunul șoferului, însă în acest caz poziția ușor mai înaltă de condus se potrivește foarte bine cu stilul mașinii.

Noul Jazz dispune de o singură motorizare, complet nouă, de 1,3 litri, combinată exclusiv pe piața noastră cu o transmisie manuală cu 6 trepte, de asemenea nouă, care a înlocuit vechea cutie cu 5 trepte.
Motorul aspirat de 1,3 litri dezvoltă 102 CP la 6.000 rpm și un cuplu maxim de 123 Nm la 5.000 rpm. Nu vă așteptați la o dinamică prea accentuată deoarece noua cutie manuală cu 6 trepte are ultimele trei rapoarte subunitare, iar sub 3.500 rpm se simte o lipsă evidentă de cuplu, tipică pentru motoarele aspirate clasice, ceea ce afectează destul de mult reprizele mai ales dacă mașina este și încărcată. Totuși, datorită masei scăzute de numai 1.066 kg la gol, versiunea cu transmisie manuală testate atinge o viteză maximă de 190 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde.

honda-jazz (11)

  • Spațiu interior extrem de generos
  • Portbagaj mare și practic
  • Modularitate inteligentă
  • Consum redus
  • Zgomot relativ mare la peste 3.500 rpm
  • Suspensie inconfortabilă peste denivelări scurte

Peste 3.000 rpm, motorul devine însă destul de zgomotos, iar la viteze de autostradă de 130 km/h turometrul atinge 3.500 rpm în treapta a șasea, ceea ce înseamnă că parcursurile lungi vor fi acompaniate de un nivel sonor mai ridicat. În schimb, motorul aspirat are și un avantaj important. Honda comunică un consum mediu de 5,0 l/100 km pentru versiunea testată cu jantele de 15 inch. În realitate, consumul mixt s-a situat la 5,5 l/100 km, o valoare foarte apropiată de cele oficiale.

La drum, Jazz se conduce plăcut în special datorită raportului de demultiplicare al direcției care a fost redus de la 18,2:1 la 14,1:1. Trenul de rulare este destul de moale, virajele rapide fiind abordate cu un ruliu evident. Trebuie să luăm în considerare că Jazz e un minivan și nu un hot-hatch. Dar reglajul trenului de rulare putea fi mai bun pentru că denivelările scurte nu sunt absorbite prea elegant probabil datorită unor amortizoare prea tari și a unor arcuri prea moi.

honda-jazz (12)

Verdict AutoExpert

Noua Honda Jazz este o regină a spațiului în segmentul său. Dacă o comparăm cu o mașină de clasă mică, e scumpă, dar ca minivan de clasă mică are prețul correct. Dinamica nu este însă punctul forte iar nivelul de zgomot este destul de ridicat la viteze de autostradă.
DATE TEHNICE Honda
Model Jazz 1.3 Trend MT
Motor L4, aspirat
Cilindree (cmc)1.318
Putere maximă/turație (CP/rpm)102/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)123/5.000
Transmisiemanuală, 6 trepte
L/l/h (mm)3.995/1.694/1.525
Ampatament (mm)2.53
Masă la gol (kg)1.066
Volum portbagaj (l)354-1.314
Accelerație 0-100 km/h (s)11,2
Viteza maximă (km/h) 190
Consumur./extr./mediu (l/100 km)6,1/4,3/5,0
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)EU6/116
Preț (euro cu TVA)15.438

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top