Vrei un Evoque dar nu ai bani? Rezolvarea vine din China

Landwind X7 - AutoExpert

Că în China se întâmplă chestiuni demne de Dosarele X în materie de automobile nu e un secret pentru nimeni. Venim cu un nou exemplu: Landwind X7, clona de Range Rover Evoque care a făcut deja istorie, va începe să fie comercializată de această săptămână la un preţ ridicol.

Dacă ai vrea un Evoque dar, bugetul tău nu ar putea susţine aşa ceva, fii fără grijă. Cu o treime din bani poţi avea un aproape-Evoque, doar că de producţie chinezească. Deocamdată comercializarea începe doar acolo. Dar nu vă grăbiţi; cine ştie? Nu e de mirare că având un preţ de pornire de 21.700 de dolari (135.000 yuani) 5.500 de chinezi au şi plătit un avans pentru acest Range Rover de conjunctură. Originalul Evoque costă în China de la 64.000 de dolari, adică 398.000 yuani.

În mod˝ciudat˝ ambele modele au aripi similare, ca şi panourile uşilor sau plafonul. Practic, mai pe şleau, profilele sunt identice. Landwind X7 a fost prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Shanghai, la începutul acestui an. Cu această imagine în ochi, Ralf Speth, CEO-ul JLR (Jaguar-Land Rover), s-a plând despre avântul industriei chineze în direcţia copy-paste. Nu cred că trebuia să fii vreun geniu pentru a observa evidentul, dar responsabilii mărcii britanice au concluzionat că nu pot face nimic în această speţă.

Cea mai mare temere pentru cei de la Land Rover nu vine din perspectiva concurenţei propriu-zise, ci din faptul că această asociere involuntară de imagine va dăuna spiritului premium Range Rover. Automat, clienţii vor considera că un Evoque nu mai merită preţul cerut, din moment ce clona sa cvasi-identică e de trei ori mai ieftină. Iar faptul că marca deţinută de către indienii de la Tata Motors deja a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 27% în acest an, în ciuda faptului că a mai scăzut preţurile, deja, tinde să dea dreptate acestor temeri.

Pe de altă parte, voci din afara companiei de origine britanică sunt de părere că această situaţie, din care aparent JLR are de pierdut este, în fapt, una ideală. Se face multă publicitate, parte din ea negativă. E din ce în ce mai clar pentru toată lumea că Landwind X7 nu este decât o clonă grosolană de Range Rover Evoque. Dar asta nu este altceva decât publicitate şi o notorietate suplimentară pe care o câştigă modelul original, chiar şi în China.

Adaugati comentariu