20 de ani Porsche România

sediu Porsche Romania

Porsche România aniversează 20 de ani de activitate și atinge rezultate record pentru perioada post-criză.

Acum 20 de ani, pe un frig de crăpau pietrele, Wolfgang Porsche dădea simbolic prima sapă în terenul din Șos Pipera-Tunari numărul 2.  Astăzi, aici se înalță clădirea de birouri Porsche România finalizată în 2004 și dealerul Porsche București Nord inaugurat în 2002.

Iată mai jos câteva borne importante din activitatea de 20 ani Porsche România :

  • Peste 461.000 mașini vândute
  • Peste 8 miliarde de euro cifră de afaceri
  • 125 angajați și alți 2.500 în rețea
  • 1.300 milioane euro taxe
  • 900 milioane euro vânzări piese de schimb
  • 60.200 mașini vândute prin Welt Auto

Iată și câteva date din istoria de 20 ani:

  • 1997: Porsche România devine importator local VW și Audi
  • 1998: Porsche România devine importator local Skoda
  • 1999: Porsche România devine importator local Seat și se semnează primul contract de leasing prin Porsche Finance Group România
  • 2002: se inaugurează Porsche București Nord
  • 2004: se inaugurează sediul central proiectat de arhitectul Constantin Ciurea
  • 2005: se inaugurează Porsche București Vest 1 pentru mărcile Skoda și VW
  • 2006: se inaugurează Porsche București vest 2 pentru mărcile Seat și Audi
  • 2007: Porsche România atinge un record absolut de vânzări, de 53.200 unități
  • 2008: sediul central se extinde cu o nouă clădire
  • 2013: se inaugurează Porsche Pipera, cel mai mare showroom de lux din Europa de Sud-Est.

În 2017, Porsche România a vândut 31.569 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 13% față de 2016 și cel mai rezultat după criză. De asemenea cifra de afaceri a crescut cu 16% la 638 milioane euro.

Porsche România are în plan construirea a 35 de locații noi până în 2030, în care va investi peste 150 milioane de euro.

Pentru anul 2018, Porsche Romania și-a propus să livreze 500 autovehicule electrice și să continue instalarea stațiilor de încărcare pentru autovehiculele electrice în rețeaua proprie, astfel încât în cel mult doi ani, toți dealerii Porsche România să aibă în dotare stații de încărcare.

Pe termen lung, Porsche România speră să vândă 12.000 vehicule electrice pe an în 2025 dintr-un total de 50.000 unități vândute anual.

Adaugati comentariu