358 de recall-uri în 2021. Ce producători auto sunt campioni?

service

Un total de 358 de rechemări în service au fost efectuate în 2021. Campion la recall-uri este Mercedes-Benz. Iată Top 10 al mărcilor și care au fost principalele probleme rezolvate.

Din cauza sistemelor complicate care echipează mașinile, e inevitabil să existe și probleme. Trecând peste introduceri inutile, marca cu cele mai multe recall-uri în 2021 este Mercedes-Benz cu 67 de rechemări în service. La distanță mare se află Volkswagen (25), Citroen (21), Audi și Opel (19). Încheie clasamentul BMW (17), Peugeot (16), Porsche (13), Toyota și Volvo (câte 12).

Aici se evidențiază două aspecte. Primul – e pentru prima dată când Porsche intră în Top 10. Al doilea – Renault a rechemat doar van-ul Master în 2021 și, astfel, nu mai intră în top 10, după o lungă perioadă de timp în care s-a situat constant acolo.

recall-uri autoexpert.ro

Cele mai multe probleme care au determinat recall-urile au fost probleme la motor (109), urmate de risc de incendiu (105), defecte ale airbagurilor (94) și probleme cu frânele (84). Suspensiile au fost la baza a 73 de rechemări, iar direcția a determinat 26 de recall-uri. Comparativ cu 2020, a crescut numărul de rechemări din cauza problemelor motorului (cu 15 în plus) și ale suspensiei (+6).

Recall-uri cauzate de presiuni asupra companiilor

În ultimul deceniu, numărul rechemărilor a crescut de 6 ori! Asta poate fi atât un lucru pozitiv, care să indice implicarea producătorilor în rezolvarea problemelor, cât și îngrijorător. Conform car-recalls.eu, problema e legată de complexitatea mașinilor și de presiunea pusă pe constructorii auto. Aceștia trebuie să dezvolte repede sisteme complicate din cauza restricțiilor și, de multe ori, scot pe piață exemplare la care fiabilitatea nu e punctul forte. Cel puțin la vehiculele electrice, studiile arată că cele mai avansate mașini sunt și cel mai puțin fiabile. Producătorii nu mai produc ei înșiși multe piese pentru propriile mașini. Până la 75% din acestea sunt construite de companii terțe, iar asta îngreunează controlul calității.

Adaugati comentariu