Oferta Suzuki

ACEA: Scăderea pieței auto din România, contra curentului european

inmatriculari martie 2020 piața auto second-hand România autoturisme ACEA

Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de autoturisme noi în perioada ianuarie – februarie 2024 arată că doar șapte piețe auto au înregistrat scăderi. Una dintre ele este cea a României.

Conform datelor agregate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în Europa au fost înmatriculate în primele două luni din 2024 peste două milioane de autoturisme, în creștere cu 10,9% față de perioada similară din 2023.

Pe fondul acestei creșteri, impulsionată în special de piețele din state precum Bulgaria (+53%), Norvegia (+34,5%), Cipru (+32,5%), Croația (+25,8%) și Polonia (+20,7%), șapte piețe au raportat scăderi, una dintre ele fiind cea din România.

Cel mai mare recul al acestui început de an se remarcă în Letonia (-16,6%), stat urmat în clasamentul invers al scăderilor de Estonia (-10,5%), Finlanda (-10%), Danemarca (-8.8%), România (-2,6%) și Elveția (-2,6%).

În cazul României, raportul ACEA menționează pentru primele două luni din acest an înmatricularea a 24.072 de autoturisme, în scădere de la 24.715 în aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai mari piețe auto europene se mențin, așa cum era de așteptat, cele din Germania (430.941, +11,8%), Italia (288.948, +11,7%), Franța (264.879, +11,2%), Marea Britanie (227.762, +10,3%) și Spania (150.033, +8,7%).

Din totalul celor 995.059 de mașini înmatriculate pe întregul continent (UE, UK, EFTA) în februarie, 35,5% sunt alimentate cu benzină, iar 28,9% sunt „full hybrid”. Autoturismele cu motoare diesel au reprezentat doar 12,9%, în timp ce 12% dintre europeni au cumpărat vehicule complet electrice. 7,3% dintre mașinile înmatriculate în a doua lună a anului în Europa au sisteme de propulsie PHEV (hibride cu încărcare la priză).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai Group, estimează că popularitatea SUV-urilor va ajunge

Scroll to Top