A trecut încă un an peste concursul Best Electric Car in Romania. În 2025 am avut un program fără precedent, extrem de încărcat, care s-a întins pe perioada a șase zile. Plus mâine, a șaptea, în care vom merge la Ministerul Mediului pentru a anunța câștigătorii.
Toată lumea respiră ușurată. A fost cea mai complexă ediție a concursului Best Electric Car in Romania și totul a ieșit ca la carte.
Joi, în prima zi a evenimentului, toți concurenții au mers la sediul Arval România. Acolo, clienții companiei de leasing operațional, angajații grupului BNP Paribas și partenerii Arval au avut ocazia să le testeze. Am remarcat că, dintre toate modelele, Kia EV3, care a dovedit pe parcurs că are și cea mai bună autonomie reală dintre „pământeni”, exceptându-l pe stelarul Volvo EX90 (care „sare” de 110.000 euro), era încălțată cu anvelope Hankook, care au pus umărul la excelenta eficiență a mașinii. Echipa sud-coreeană a reușit o autonomie în test de 466 km.
Vineri seară, toate mașinile au fost mutate în parcarea centrului comercial București Mall, din Vitan. Acolo au fost colantate și s-au bucurat, pe parcursul weekendului, de atenția tuturor vizitatorilor mallului. Mulți dintre ei au profitat de prezența membrilor juriului lângă mașini și „au încins” discuții tehnice legate de modelele finaliste. A fost o ocazie excelentă pentru potențialii clienți de electrice atât să vadă pe viu modelele, cât și să le compare direct pe cele din același segment.
Best Electric Car 2025 – gata de drum
Duminică seara, toate mașinile au făcut o vizită la hub-ul de încărcare Eldrive din parcarea supraetajată a magazinului Unirea Shopping Center. La nivelul al treilea, cele opt finaliste și-au încărcat simultan bateriile, urmând a porni luni în test, conduse de membrii juriului. Ruta? Una impecabil „desenată”, incluzând porțiuni virajate, autostradă, șosele în rampă și în pantă. Punctul final – Hotelul TTS din Covasna. Firește, pe drum am mai încărcat modelele urbane care au mai avut nevoie de alimentare, profitând de multitudinea de stații Eldrive aflate pe traseu.
Acolo, o parte din juriu a profitat pentru a filma și fotografia mașinile. Altă parte a lăsat pentru dimineață această îndeletnicire, preferând o ședință de saună și piscină și evitând aglomerarea finalistelor. Cu toții ne-am întâlnit la cină, unde am împărtășit impresii despre consumuri, dinamică și confort. Au fost discuții care au inclus multe cifre, aprinse de excelentele vinuri roșu și alb și contrastând cu arta din farfurii.
După o odihnă binemeritată pe timpul nopții, în care am sedimentat impresiile, am pornit pe drumul retur către București, dar l-am condimentat cu o vizită la uzina Schaeffler din Cristian. A fost o ocazie excelentă de a vedea pe viu cum se construiesc elemente de distribuție pentru motoare termice, rulmenți și alte subansambluri. Am aflat că acestea se află în (aproape) toate mărcile auto din lume. Apoi, am făcut o vizită și la secțiile de rulmenți pentru eoliene și la forjă. Cu un ocol prin Poiana Brașov, am pornit spre București.
Acum, când toate s-au așezat, juriul a votat, însă abia mâine vom afla câștigătorii competiției Best Electric Car 2025. Așa că fii pe fază mâine, când, la Ministerul Mediului, vor fi anunțate rezultatele finale.


























