După centralizarea voturilor, Best Electric Car in Romania 2025 este Lynk & Co 02!
Cei 16 membri ai juriului au deliberat. Câștigătorii evenimentului Best Electric Car 2025 sunt:
În ceea ce mă privește, votul meu a fost un pic diferit.
Am acordat titlul suprem Renaultului 5 pentru că, simplu spus, te face să-ți dorești să conduci, fără să te determine să-ți lichidezi contul. Are un interior superb, o gamă cromatică uimitoare, o platformă impecabil armonizată cu toate subansamblurile și e frumos! Pe de altă parte, spațiul pe banchetă și în portbagaj este mic, iar materialele din spate nu se ridică la nivelul celor din față.
Pe a doua poziție am votat Kia EV3, care este remarcabil asamblată, ideală pentru drum lung datorită antifonării și autonomiei, manevrabilă în oraș și se achită de toate sarcinile cu o rigurozitate remarcabilă, dovedindu-mi că nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării. Un singur lucru nu are: charismă.
Este capitolul la care Lynk & Co 02, câștigătorul titlului suprem, o surclasează, dar chinezul punctează și la viteza de încărcare, în timp ce puntea motoare spate îi asigură o dinamică excelentă. Dacă ar fi avut comenzi fizice (mai simple), Android Auto, și dacă sistemul multimedia nu s-ar fi dovedit derivat dintr-o simplă tabletă, atunci poate l-aș fi votat și eu pe primul loc.
Și pe celelalte?
Fordul Puma este incisiv și plăcut, dar are autonomie mică și spațiu interior doar puțin mai mare decât Renault 5 (deși portbagajele sunt, cu adevărat, încăpătoare), Hyundai Inster este impecabil pentru oraș și extrem de spațios, dar la viteză mare începe să fie zgomotos și nu te îmbie să conduci alert, Cupra Tavascan e o bijuterie, minunat desenată foarte incisivă și cu o autonomie reală excelentă, dar costă mult pentru gabaritul pe care îl are, BYD Sealion 7 este foarte elaborat și comod, dar îi lipsește incisivitatea și n-a scăpat complet de aerul oriental, iar Volvo EX90 ridică confortul și autonomia la un nou nivel, dar e scump.
Voi detalia toate descrierile în articolul din revista AutoExpert din iunie.
L-am votat pe BYD Sealion 7 la categoria Best Electric Tech datorită bateriei Blade extrem de bine optimizate și foarte sigure la accident. Kia EV3, chiar dacă a avut autonomia mai mică decât Volvo EX90 (465 vs 497 km reali, în testul nostru), dacă o raportăm pe aceasta la prețul de achiziție este din altă lume, de aceea am votat-o la Best Electric Range. Hyundai Inster a consumat aproape cât Ford Puma (14,25 vs 14 kWh/100 km), dar diferența mare a prețului de achiziție a atârnat decisiv în favoarea sa, prin prisma mea. Totuși, juriul a votat Puma Gen-E pentru premiul Best Electric Consumption. În sfârșit, Volvo EX90 este cel pe care l-aș alege pentru călătoriile lungi, datorită interiorului impecabil antifonat și senzației premium pe care acesta o induce, deci l-am votat ca fiind Best Electric Premium.










