În urmă cu 12 ani, Porsche lansa un SUV compact care avea să devină un adevărat succes. Este vorba despre Macan, modelul care a reușit să atragă atenția nu doar a fanilor mărcii, dar și a unei audiențe mult mai largi, mulțumită spiritului practic, dar și a experienței minunate oferite în spatele volanului. Recent, Porsche a scos pe poarta fabricii din Leipzig exemplarul cu numărul un milion. Este vorba de un model Macan 4 Electric de culoare Frozen Blue Metallic, exemplar livrat unui client din Germania.
Un succes rapid: De la debut la un milion de unități
Producția modelului Macan a început la fabrica Porsche din Leipzig, Germania, la sfârșitul anului 2013, iar primele livrări au început la câteva luni după aceea. În scurt timp, Macan a devenit cel mai vândut model Porsche, depășindu-l chiar și pe Cayenne la capitolul vânzări. În comparație cu alte modele Porsche, Macan a ajuns cel mai repede la pragul de un milion de unități, în condițiile în care Cayenne a avut nevoie de 18 ani pentru a ajunge la aceeași performanță.
Evoluția lui Macan: De la motor pe benzină la electric
Macan a fost disponibil inițial doar cu motorizări termice pentru prima generație, acesta aflându-se încă în producție pentru anumite piețe, inclusiv în Statele Unite. De-a lungul celor 11 ani de producție, Macan a primit două reîmprospătări semnificative, adaptându-se cerințelor pieței. Cu toate acestea, Porsche se pregătește pentru un viitor electric, iar noua generație Macan ne spune exact asta, intrând în producție din 2024. În prezent, aproximativ 60% din vânzările globale ale acestui model sunt reprezentate de versiunea electrică, în principal datorită faptului că Porsche nu mai vinde Macan pe benzină în Uniunea Europeană.
Porsche: Un gigant relativ mic în industria auto
Deși un milion de unități Macan reprezintă o realizare impresionantă, este important de menționat că Porsche rămâne un actor relativ mic în comparație cu alți producători auto din industrie. De exemplu, Toyota a vândut peste 10 milioane de vehicule la nivel global anul trecut. În pofida statutului său de marcă de lux, Porsche rămâne restrâns în ceea ce privește volumul total de producție. În cei peste 75 de ani de existență, Porsche a ajuns doar la al treilea model care a depășit pragul de un milion de unități, după faimosul 911 și Cayenne.









