Test drive Geely EX5

Geely EX5 - AutoExpert

Accesibil, plin de tehnologie, spațios și confortabil. Va reuși noul SUV electric de clasă medie, Geely EX5, să iasă în evidență într-un segment deja foarte aglomerat? 

Geely EX5 este un nou SUV electric care a intrat pe piața din România cu un obiectiv cheie: să ofere multe opțiuni la un preț relativ accesibil de 42.990 euro. EX5 concurează direct cu modele precum BYD Sealion 7, Kia EV6, Leapmotor C10 și Tesla Model Y. Pe lângă prețul competitiv, iese în evideță confortul și nivelul de dotări de la interior.

Geely EX5 - AutoExpert

Partea frontală prezintă un design elegant, simplu, cu o grilă frontală închisă în partea superioară și faruri subțiri ce dau o notă de agresivitate. Mânerele ușilor sunt încastrate, iar în spate, blocurile optice sunt conectate între ele, similar cu generația anterioară de Porsche Cayenne. Culoarea exterioară turcoaz de pe mașina de test este atrăgătoare, dar dacă nu doriți să ieșiți în evidență, puteți opta și pentru alb, negru sau una dintre cele două nuanțe de gri dispponibile.

Geely EX5 - AutoExpert

La interior, Geely EX5 are un design modern și minimalist, majoritatea comenzilor fiind mutate pe un ecran tactil mare de 15,4 inchi situat în centrul bordului. Acesta controlează aproape toate funcțiile mașinii, inclusiv climatizarea și setările de conducere. Deși ecranul tactil este foarte receptiv la comenzi și se mișcă bine, unii utilizatori pot considera incomod faptul că aproape fiecare reglaj, inclusiv setarea treptei de regenerare, necesită utilizarea acestuia.

Geely EX5 - AutoExpert

În fața șoferului se află un instrumentar de bord digital de 10,2 inchi. Utilizatorii pot crea comenzi rapide prin intermediul câtorva butoane programabile de pe volan, ceea ce este un lucru bun, deoarece interfața standard nu este cea mai intuitivă, iar conectivitatea la smartphone prin Android Auto nu este disponibilă încă. Ni s-a spus că va fi adăugată ulterior printr-o actualizare de software. Poate fi folosită în schimb funcția de screen mirroring, dar nu este viabilă pe deplasări mai lungi, deoarece trebuie să mențineți ecranul telefonului deschis, iar acesta se va încinge foarte tare, mai ales în condițiile actuale de caniculă.

Geely EX5 - AutoExpert

Finisajele interioare și calitatea construcției sunt excepționale pentru o mașină din această gamă de preț. Materialele folosite sunt în general moi și plăcute la atingere, iar confortul scaunelor din față este impresionant. Atât scaunul șoferului, cât și cel al pasagerului includ funcții de încălzire, ventilație și masaj. Funcția de masaj are șase moduri și trei niveluri de intensitate.

Geely EX5 - AutoExpert

Scaunul șoferului are o funcție de relaxare numită „Mod de odihnă”, care dă scaunul în spate, culcă spătarul acestuia, menține sistemul de climatizare în funcțiune și redă sunete suave în timp ce vehiculul este parcat. Ideea este că șoferii pot trage un pui de somn în timp ce așteaptă încărcarea mașinii sau în timpul unei pauze într-o călătorie mai lungă. Se poate seta un cronometru pentru a trezi șoferul ușor după o anumită perioadă. Scaunul pasagerului dispune de un suport extensibil pentru picioare, care permite o poziție mai relaxată.

Interiorul este conceput pentru a crea un mediu confortabil pentru toți pasagerii. Trapa panoramică adaugă un sentiment de spațiu și lumină, făcând habitaclul să pară mai mare și mai aerisit. Există iluminare ambientală care poate fi reglată în diferite culori pentru a se potrivi stării de spirit sau preferințelor șoferului.

Pasagerii din spate nu sunt neglijați. Bancheta oferă spațiu suficient pentru picioare și cap, iar podeaua este plată, permițând ca trei adulți să stea confortabil în spate. Pasagerii beneficiază, de asemenea, de guri de aerisire și porturi USB pentru încărcare.

Geely EX5 - AutoExpert

În ceea ce privește aspectul practic, portbagajul lui EX5 oferă un spațiu de încărcare de 302 litri, care poate fi extins la aproximativ 410 litri prin coborârea podelei. Rabatarea banchetei mărește volumul de încărcare la aproape 1.900 de litri, suficient pentru obiecte mai mari sau bagaje pentru călătorii lungi. Există, de asemenea, un mic spațiu de depozitare sub podea și spații de depozitare practice în cabină, cum ar fi consola centrală, buzunarele ușilor și suporturile pentru pahare acoperite.

Geely EX5 - AutoExpert

Sistemul audio Flyme Sound cu 16 difuzoare funcționează foarte bine pentru o mașină din aceast segment de preț. Acesta oferă o calitate clară a sunetului și o putere mare, ceea ce îmbunătățește experiența generală în timpul călătoriilor mai lungi. Există boxe chiar și tetetiera șoferului, iar acestea sunt utilizate pentru a reda sunetul în timpu apelurilor telefonice. Astfel, discuția telefonică nu se va mai auzi în toate difuzoarele din mașină.Geely EX5 - AutoExpert

Sub capotă, Geely EX5 are un motor electric ce livrează 218 CP și un cuplu maxim de 320 Nm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/h. Tracțiunea este exclusiv pe puntea față, iar bateria LFP are o capacitate brută de 60,22 kWh. Deși puterea maximă de încărcare declarată este de 100 kW, am conectat mașina la o stație rapidă la 26% baterie, iar pentru câteva minute, puterea afișată pe ecranul stației a fost de 120 kW.

Geely EX5 - AutoExpert

Autonomia în mediul urban depășește fără probleme 400 km. Consumul afișat în mediul urban a variat între 14 și 17 kWh/100 km în funcșie de setările climatizării. În regim extraurban, consumul obținut a fost de 16,5 kWh/100 km, iar pe autostradă, cu viteza maximă legală, fără a încurca traficul, am obținut 22,9 kWh.

Geely EX5 - AutoExpert

Confortul la condus este un punct forte al modelului EX5. Suspensia este reglată pentru a fi moale, absorbind bine denivelările indiferent de forma și dimensiunea lor. Cabina rămâne silențioasă chiar și la viteze mai mari, contribuind la senzația de confort din interior. Cu toate acestea, atunci când este condus mai agresiv, în special pe viraje succesive, EX5 nu oferă o senzație sportivă. Configurația cu tracțiune față poate duce la o subvirare excesivă, iar feedbackul direcției este mai degrabă orientat spre confort decât spre precizie. Dar, pentru șoferul tipic de familie sau navetist, este puțin probabil ca acest lucru să constituie o problemă majoră.

Verdict AutoExpert

Geely EX5 este un SUV electric confortabil, spațios, ideal pentru o familie cu copii ce vrea să facă pasul spre electrificare. Autonomia este suficientă pentru deplasări lungi, încărcarea este rapidă, iar prețul accesibil.
  • Confort la condus
  • Spațiu interior generos
  • Funcție de masaj în scaune 
  • Lipsa conectivității cu Android Auto
  • Lipsa butoanelor fizice pentru funcțiile de bază
  • Subvirare excesivă la conducerea sportivă

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top