Volkswagen se confruntă cu noi critici din partea utilizatorilor de vehicule electrice, după ce compania a introdus în Marea Britanie un sistem de „abonament” pentru deblocarea puterii maxime a modelului ID.3. Așadar, versiunile ID.3 Pro și Pro S sunt limitate la 201 cai putere, iar accesul la întregul potențial al motorului electric de până la 228 CP poate fi activat doar contra cost.
Proprietarii pot alege între un abonament lunar de 16,5 lire sterline, unul anual de 165 de lire sau achitarea unui tarif unic de 649 de lire pentru deblocarea puterii pentru întreaga durată de viață a mașinii. Deși suma este modică atunci când ne raportăm la prețul total al vehiculului, decizia a stârnit nemulțumiri, fiind percepută ca o încercare de a monetiza suplimentar o funcționalitate deja existentă.
În paralel, producătorul german se confruntă în Statele Unite cu un potențial proces colectiv intentat de mai mulți posesori de ID.4 care au cumpărat mașinile între 2021 și 2023. Reclamațiile vizează butoanele capacitive de pe volan, considerate prea sensibile, ceea ce ar fi dus la activarea accidentală a pilotului automat adaptiv și la situații de accelerare necontrolată, în special la manevrele de parcare. Două incidente documentate s-au soldat cu pagube materiale importante și rănirea unui șofer.
Plângerea depusă în instanță invocă încălcarea legislației privind protecția consumatorilor și a garanției, iar alte sesizări către autoritățile americane au semnalat probleme similare. Volkswagen a anunțat deja renunțarea la tehnologia butoanelor tactile pe viitoarele modele, însă măsura nu rezolvă riscurile raportate la vehiculele aflate deja în circulație.








