Peugeot 308 facelift vine cu modificări estetice și tehnice importante. În ofertă vor coexista sisteme de propulsie electric, plug-in hybrid, mild hybrid și diesel.
„Modelul de segment C este proiectat în Franța și produs la uzina Mulhouse din hexagon”. Asta au ținut să sublinieze oficialii mărcii în debutul evenimentului de prezentare a versiunii facelift, mândri de produsul pe care tocmai l-au creat.
La exterior, se remarcă zona frontală complet retușată, care acum include emblema iluminată, în premieră pentru marca franceză. În spatele emblemei se ascunde radarul sistemelor de asistență. Între cele două faruri se află 14 elemente iluminate (standard la GT), în ton atât cu designul măștii, cât și cu cel al farurilor. A dispărut semnătura luminoasă cu colți, locul fiindu-i luat de una cu trei gheare pe fiecare far.
Bara de protecție a fost complet regândită, căpătând o formă trapezoidală și fiind flancată de grile de aerisire desenate agresiv. Acestea ghidează aerul pe sub pasajele roților pentru a ameliora coeficientul aerodinamic.
➡ Citește aici totul despre E-208 GTI! 💡
Versiunile superioare, Allure, GT și GT Exclusive, sunt echipate cu jante noi din aliaj diamond-cut, de 17 și 18 inchi. Versiunile electrice sunt dotate standard cu jantele noi pe 18 inchi. În spate, modificările sunt mai fine. Gama de culori a primit o nuanță nouă, Lagoa Blue, în timp de pe break va fi disponibilă și noua culoare Ingaro Blue.
La interior se evidențiază noua grafică 3D a instrumentarului digital de bord. Scaunele opționale certificate AGR pot fi dotate cu funcție de masaj.
Marea noutate este apariția în gamă a unei noi versiuni electrice, numită, ca și înainte, E-308. Motorul electric de 156 CP și 270 Nm este cuplat la o baterie de 55,4 kWh utilizabili, ansamblul funcționând la 400 V. Autonomia atinge 450 km în ciclu mixt WLTP. Frânarea regenerativă are trei niveluri de intensitate (până la -1,3 m/s2) selectabile din padelele aflate în spatele volanului. Cele mai puternice două aprind automat stopurile de frână la eliberarea accelerației. Încărcarea la AC se face cu 11 kW, în timp ce puterea la DC este de maxim 100 kW. Astfel, alimentarea 20-80% se realizează în 32 min.
➡ Citește aici testul cu dieselul actualei generații 💡
Versiunea plug-in hybrid dezvoltă 195 CP, combinând un motor electric de 125 CP cu unul turbo pe benzină, de 1,6 l și 150 CP. Puterea este transmisă roților de către o cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Bateria de 17,2 kWh permite atingerea unei autonomii electrice de 85 km și poate fi încărcată ce 7,4 kW, în puțin peste 2 ore.
Sistemul mild hybrid arhi-cunoscut, cu motor de 1,2 l, cu 3 cilindri și o unitate electrică de 29 CP promite un consum în ciclu mixt de 4,7-5 l/100 km. În oraș, rularea electrică poate acoperi 50% din distanțe. În sfârșit, legendarul 1.5 BlueHDI de 130 CP a rămas în ofertă, fiind combinat cu transmisia cu 8 trepte și convertizor de cuplu.
În sfârșit, va exista și un propulsor diesel, care va intra mai târziu în ofertă. Acesta este arhi-cunoscutul BlueHDI, de 130 CP și 300 Nm, accelerează până la 100 km/h în 10,6 s și atinge 207 km/h.
Prețurile în România pornesc de la 27.000 euro pentru mild hybridul de 145 CP, dacă optezi pentru PHEV trebuie să achiți 37.700 euro, în timp ce electrica are un preț de bază de 38.900 euro. Prețul variantei diesel va fi anunțat ulterior.
Peugeot 308 facelift va fi disponibil în România începând cu anul 2026.












