Test Skoda Kodiaq model 2025 – Următorul nivel

Skoda Kodiaq AutoExpert

Care mai e statutul mărcii cehe în strategia Grupului Volkswagen? Dacă în 1990 era marca low cost a gigantului german, azi e suficient să urci în noul Kodiaq pentru a realiza ambițiile premium pe care le-a căpătat. Foto: Christian Bart

Mai mare, mai spațios, cu un ochi la electrificare, fără a renunța la diesel, noul Kodiaq demonstrează clar ambițiile mărcii Škoda de a concura direct cu cele mai elaborate modele din clasa SUV-urilor medii. Deși a doua generație se menține în granițele de gabarit ale aceluiași segment, al SUV-urilor D, aceasta a crescut simțitor în lungime față de prima, având cu 6 cm mai mult, dar este mai scundă și mai îngustă cu câte 2 cm, dovedind o strategie impecabilă a dezvoltării: spațiu mai mare la genunchi, concomitent cu suprafață frontală mai mică.

Skoda Kodiaq AutoExpert

Designul exterior complet nou a păstrat înclinația spre linii blânde, care nu întorc capete în trafic, dar generează un coeficient aerodinamic mai redus, de 0,282. La această valoare contribuie inclusiv grila activă a motorului, noile trasee de răcire a frânelor și eleronul aflat deasupra hayonului. În premieră sunt oferite faruri LED Matrix, pentru 1225 de euro la echiparea Selection și standard la Sportline, iar dacă optezi pentru ele, poți să bifezi banda luminoasă dintre blocurile optice, pentru încă 137 de euro. Jantele au dimensiuni între 17 și 20 de inchi, exemplarul meu fiind dotat cu un set de 19, la 1370 de euro. Totuși, îți recomand cu căldură să nu te arunci la jante mari, din cauză că suspensia lucrează zgomotos în combinație cu ele. Există o paletă de nouă culori exterioare, dar nu există combinații de două sau mai multe culori.

Interior uriaș pentru noul Kodiaq

Interiorul poate oferi până la șapte locuri pe trei rânduri. Exemplarul meu a fost configurat fără scaunele individuale din ultimul rând, deci a avut doar cinci locuri. Patru pasageri beneficiază de spațiu uriaș atât la cap, cât și la genunchi, extrem de apropiat de al primei generații, dar lățimea interioară a scăzut cu o palmă (inginerește vorbind), iar asta se simte când transporți trei persoane pe banchetă. Apropo, aceasta glisează pe distanța a 18 cm, în două segmente, iar spătarul se reglează ca înclinare, putând transforma bancheta aproape într-un șezlong. Există buzunare mari, pentru reviste, și mici, pentru telefoane, pe spătarele scaunelor, cotieră centrală, un organizator pe tunelul central, jaluzele retractabile la geamurile laterale, două mufe USB-C, reglare a temperaturii pentru locurile din spate, deci nu lipsește nimic pentru o călătorie confortabilă.

Portbagajul este extrem de spațios și a crescut cu 75 l față de al fostei generații. Din păcate, Škoda nu prezintă valoarea în configurație cu cinci locuri și cu bancheta împinsă maxim în spate, ci preferă să ofere doar volumul cu bancheta reglată în față, acesta fiind de 910 l. Dacă ne bazăm pe valoarea primei generații, care avea 650 l cu bancheta reglată în poziția extremă în spate, atunci ar trebui ca actualul Kodiaq să aibă 725 l. În orice caz, podeaua dublă face ca rabatarea banchetei (atenție, în trei segmente!) să formeze un spațiu plat, care se adaugă clapetelor pentru rabatarea banchetei aflate portbagaj, celor patru cârlige pentru pungi și prizei de 12 V, formând unul dintre cele mai impresionante spații pentru bagaje din industrie.

Skoda Kodiaq AutoExpert

SUV în toată puterea cuvântului

Poziția la volan este extrem de înaltă. Practic, realizezi instantaneu că ai intrat într-un SUV, asta dacă aveai dubii. Ecranele sunt de top, indiferent care-ți sunt pretențiile. Grafica, spontaneitatea și structura meniurilor sunt impecabile. Doar camera din spate te face să te panichezi un pic, având unghiul de filmare cam larg și făcând totul să pară… intens. Dar te edifici repede, pentru că senzorii de parcare tac mâlc, deci ești departe de obstacole. E drept, ecranul central este extrem de mare, având diagonala de 13 inchi, dar asta ajută enorm la butonare. Pachetul Convenience Plus Clima, de 1581 de euro, care include scaunele Ergo Comfort, electrice, cu încălzire, ventilație și masaj, sistemul de sunet Canton și alte câteva opțiuni, este, fără dubii, cel mai dezirabil din lista dotărilor, pentru că îi simți beneficiile în mod direct la fiecare călătorie.

Iar călătoriile au toate premisele să fie plăcute, ținând cont de combinația aflată sub capotă, adică motorul TDI, care lucrează în tandem cu transmisia DSG7 și care reprezintă cea mai bună variantă pentru călătoriile lungi, la drum întins, acolo unde Kodiaq strălucește. Pentru oraș, primești în premieră la SUV-ul ceh un sistem plug-in hybrid de 204 cai, care poate rula fără emisii până la 113 km, grație bateriei de 19,7 kWh neți. Dar eu am diesel, old school, urs brun… zi-i cum vrei.

Propulsorul a ajuns la un nivel maxim de rafinament. Simți asta rapid, pentru că lucrează perfect în tandem cu transmisia DSG, cu care s-a întâlnit în premieră în 2004, la Beetle TDI, și, în plus, consumă puțin. Concret, în testul meu urban a vrut 10 l/100 km pe distanțe scurte și 8,5 când rutele au fost mai lungi. Direcția este surprinzător de scurtă, iar asta mi-a plăcut maxim, scutindu-mă de mișcări ample din volan.

Skoda Kodiaq AutoExpert

➡ Configurează aici un Kodiaq 💡

Păcat de suspensia zgomotoasă și reglată cam tare, ce nu se ridică la nivelul întregului ansamblu și care tânjește după jantele standard, în locul celor de 19 inchi ale Kodiaqului meu. La viteze mici sau la pornirea de pe loc există o întârziere la livrarea puterii, atunci când culci pedala mai decis, dacă nu te afli în modul Sport. Este motivul pentru care, la rularea preponderentă în oraș, recomand PHEV-ul. În rest, lipsa vibrațiilor și zgomotului fac din diesel un companion excelent. Indiferent pentru care optezi, te vei bucura de o vizibilitate impecabilă, surprinzătoare dat fiind gabaritul mașinii.

Skoda Kodiaq AutoExpert
La drum întins, vei vedea cel mai des consumuri de ordinul a 5,5 l/100 km, ba chiar mai mici dacă mergi ponderat. Oricum ar fi, nu-ți recomand modul Eco, pentru că motorul se trezește greu la viață la apăsarea accelerației. Dar în toate celelalte moduri accelerarea este lipsită de întârziere și suficient de rapidă, încât să nu simți nevoia de mai mult. Pe autostradă, la 130 km/h, consumă 6,5 l/100 km, iar turația e de 2000 rpm, drept urmare senzația de rulare relaxată primează. Paradoxal, secvențele virajate sunt pe placul acestui SUV greu de 1,8 tone, care, datorită tracțiunii integrale, se dovedește neutru la limită și nici nu prezintă ruliu, având o suspensie reglată tare, în timp ce direcția scurtă îl înscrie pe viraje impecabil.

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuSpațios și excelent echipat, Kodiaq a rămas un model destinat familiilor. Unul dintre marile atuuri este păstrarea propulsoarelor diesel, la care concurența a renunțat și care se potrivesc perfect cu acest tip de vehicul.
  • Spațiu mare pentru persoane și bagaje
  • Extrem de practic
  • Foarte bine finisat
  • Soluții Simply Clever remarcabile
  • Motor puternic, rafinat și economic
  • Suspensie zgomotoasă
  • Lățimea interioară a scăzut.
Date tehniceŠkoda
ModelKodiaq Selection 2.0 TDI 193 CP DSG 4×4 5l
Motor/nr. cilindri L4, turbodiesel
Cilindree (cm3)1968
Putere max./turație (CP/rpm)193/3500–4200
Cuplu max./turație (Nm/rpm)400/1750–3250
Tracțiuneintegrală permanentă
Cutie de vitezeautomată, 7 trepte
L × l × h (mm)4758 × 1864 × 1657
Ampatament (mm)2791
Volum portbagaj (l)725–2105
Masă la gol (kg)1798
Acceleraţie 0–100 km/h (s)7,8
Viteză maximă (km/h)220
Consum mixt WLTP (l/100 km)6,0
Emisii CO2 (g/km)158
Preț de bază (euro)46.203
Preț exemplar testat (euro)56.200

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top