Test Peugeot 308 SW facelift, model 2026

Peugeot 308 SW facelift 2026 AutoExpert

Într-o lume în care SUV-urile sunt la putere, Peugeot 308 se pune de-a curmezișul. Faceliftul pentru 2026 păstrează ambele caroserii, hatch și break. În plus, gama de motorizări este cea mai variată din segment, incluzând propulsoare diesel, mild hybrid, PHEV și electric. Cât despre aspect, simplu spus, 308 rămâne cel mai frumos model compact, deși renunță la agresivitate în favoarea rafinamentului. Foto: Peugeot

 

Era deja cel mai șarmant model compact de pe piață, dar francezii, iubitori de frumos, l-au transformat așa cum numai ei știu. I-au redus ușor din agresivitate, aducându-l într-o zonă de eleganță sofisticată. Astfel, cele mai reprezentative simboluri ale modelului, colții luminoși care ieșeau amplu din blocurile optice, au dispărut, fiind înlocuiți de trei gheare mult mai fine, complet integrate în faruri. Mai mult, dând dovadă de o inspirație remarcabilă, designerii au replicat ghearele la o dimensiune evident mai mică deasupra grilei dintre faruri, și astfel se aliniază la canoanele modei fără să meargă în turmă cu adversarii.

 

Peugeot 308 SW facelift 2026 AutoExpert

Spectacol în echipările de top

Adică fără să unească farurile cu o linie luminoasă, ci cu aceste elemente oblice excepțional de rafinat integrate în design. În sfârșit, leul din mijlocul măștii este iluminat, desăvârșind o imagine care îi va bântui din oglinzile retrovizoare pe șoferii din față. Dar există o șmecherie, pentru a le primi este necesar să optezi pentru una dintre cele două echipări de vârf, GT și GT Exclusive. Firește, și elementele oblice, și emblema, sunt prezente și pe celelalte versiuni, dar nu sunt iluminate.

Bara de protecție a primit zone laterale mult mai ample, care integrează prize de aer necesare pentru a ghida curenții spre exteriorul roților și astfel scad rezistența la înaintare. Din lateral sunt vizibile jantele de 16, 17 sau 18 complet redesenate, și mai ales culorile noi ale caroseriei, disponibile fără costuri suplimentare. Hatch-ul a primit un Albastru Lagoa cald, break-ul un Albastru Ingaro mai rece, dar ambele nuanțe conferă o excepțională individualitate fiecărei variante a modelului. În sfârșit, în spate a fost reutșată semnătura luminoasă a stopurilor, iar ornamentele false ale eșapamentelor, odată argintii, au devenit acum negre lucioase.

Per total, pe viu, 308 arată evident mai elegant decât înainte de facelift, fără să-și piardă decisiv agresivitatea, fapt care îi acordă, în ochii mei, titlul de „cel mai reușit desenat model compact de pe piață”. Pe scurt, e al naibii de frumos din orice punct de vedere îți trece prin cap și din orice unghi îl privești!

La interior, modificările sunt minime și afectează doar infim grafica 3D a instrumentarului de bord. Nimic dramatic, dar nici nu era cazul, din moment ce și înainte de facelift 308 avea unul dintre cele mai reușite interioare din segment ca design și materiale.

Testul complet, în revista AutoExpert

Pentru testul meu, am ales ca un familist atent la buget: break, cu cel mai puțin puternic propulsor, 1.2 mild hybrid și aflat în cea mai bogată echipare, GT Exclusive. Practic, m-am gândit mai mult la familie decât la aspirațiile mele sportive. Dar, surpriză, greutatea mică a ansamblului m-a făcut să mă bucur cu adevărat de virajele din zona muntoasă a Portugaliei. Mașina asta este agilă nu doar pentru un break compact, ci chiar și raportată la un hatch din același segment.

Peugeot 308 SW facelift 2026 AutoExpert

Inerția motorului cu trei cilindri nu se simte, masele sunt excelent distribuite pe punți (suspectez un raport apropiat de idealul 50/50%, zona posterioară masivă și motorul ușor echilibrând apăsarea pe axe), iar anvelopele Michelin Primacy 4 sunt foarte aderente, astfel că ansamblul m-a entuziasmat. L-aș recomanda fără rezerve familiștilor iubitori de viraje, pentru că este cel mai ușor din gama lui 308 SW. Îl ajută mult garda mică la sol, care asigură un centru de greutate coborât, și direcția relativ puțin demultiplicată. Motorul se turează cu poftă și cu un sunet incitant, și i-ar face cinste o cutie automată care să schimbe mai prompt.

Peugeot 308 SW facelift 2026 AutoExpert

Pe autostradă, geamurile laminate ale ușilor din față păstrează zgomotul turbulențelor departe și fac din 308 un cruiser impecabil. În oraș, ai grijă cu garda la sol mică, pentru că poți „bărbieri” consola la parcarea în spic la bordură. Altminteri, la manevre, 308 se comportă impacabil, grație noilor camere cu rezoluție HD și celui mai mic diametru de bracaj din segment. Pe traseul meu virajat, cu urcări și coborâri, consumul a fost de 6 l/100 km.

Versiune electrică modernizată

Pe lângă sistemele de propulsie păstrate neschimbate de la versiunea anterioară, faceliftul a adus o variantă electrică revizuită. Aceasta a primit un motor care dezvoltă cu 10 Nm în plus, ajungând la 260, și o baterie cu densitate energetică mai mare. Aceasta are o capacitate de 55,4 kWh neți (față de cea anterioară, de 50,8), dar este la fel de compactă ca precedenta, fapt care a permis montarea în același spațiu, fără modificări. Astfel, autonomia a crescut cu 37 km, ajungând acum la 447. Firește, a crescut puțin și timpul petrecut la priză, pentru că puterea maximă de încărcare a rămas de 100 kW.

Sigur, gama de prețuri nu se află în zona inferioară a segmentului. Lista pornește de la 27.000 euro pentru mild hybridul de 145 CP, dacă optezi pentru PHEV trebuie să achiți 37.700 euro, în timp ce electrica are un preț de bază de 38.900 euro.

 

Verdict AutoExpert

Verdict Peugeot 308 AutoExpert Bogdan GrigorescuO bijuterie de o frumusețe răpitoare, care oferă o mulțime de combinații caroserie–motor-echipamente și cu un comportament rutier înclinat spre sportivitate, la un preț pe măsura ofertei. Așa poate fi descris  308 facelift!

 

  • Cel mai frumos model compact de pe piață
  • Cea mai variată ofertă de motoare din segment
  • Extrem de agil pe viraje, inclusiv în varianta break
  • Spațiu relativ mic în spate la hatch
  • Prețuri aflate în zona superioară a segmentului

➡ Vizitează aici pagina producătorului! 💡

 

Peugeot
Model1.2 Hybrid 145 e-DCS6 SW
Sistem propulsiemild hybrid
Motor termic
Motor/nr. cilindriL3, turbo
Cilindree (cm3)1199
Putere maximã/turație (CP/rpm)136/5500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)230/1750
Motor electric
Putere maximã (CP)29
Cuplu maxim (Nm)55
Putere totală ansamblu (CP)145
Cuplu total ansamblu (Nm)ind.
Tracțiunefață
Cutie de vitezedublu ambreiaj, 6 trepte
L × l × h (mm)4360 x 1850 x 1480
Ampatament (mm)2730
Masă la gol (kg)1502
Volum portbagaj (l)599
Accelerație 0–100 km/h (s)9,3
Viteză maxima (km/h)210
Consum mixt (l/100 km)5
Emisii CO2 (g/km)113
Preț (euro, cu TVA)nc.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top