Nici nu a început bine vara și AutoExpert a pus mâna pe cea mai râvnită decapotabilă a anului BMW Seria 6 Cabriolet: citiți impresiile lui George Botezatu după cei peste 1.000 km de test. În categoria mașini pe care ni le putem permite se numără noul Ford Focus în comparativ cu Citroen C4, VW Golf și Honda Civic. Renault a fost și el foarte bine reprezentat în acest număr cu Twingo, Latitudine și Clio Yahoo testate în România. Lectură plăcută!
După un sfert din anul 2011, piața auto românească încă își caută un făgaș prin care să depășească cei doi ani de criză. Din păcate, a fost nevoie de trei luni pentru clonarea unei rețete care a funcționat timp de doi ani, iar această întârziere a afectat grav atât piața auto, cât și, o să fiți surprinși, chiar și bugetul de stat.
Pe de o parte, cumpărătorii au așteptat, firesc, demararea programului „rabla“, iar efectele au fost dramatice în primul rând pentru mărcile ieftine. Așa a ajuns Dacia să aibă o scădere de 40%, comparativ cu 2010, cu efecte majore la nivelul unei întregi industrii orizontale. Nici mărcile din import nu au dus-o mai bine, nume ca Citroen sau Chevrolet fiind sub Audi, care este o marcă premium. Iar aceste modele ieftine, având prețuri sub 10.000 de euro, joacă mai ales în clasele mini și mică, care au scăzut cu aproximativ 30%.
Pe de altă parte, să nu uităm că, pentru fiecare mașină nouă vândută, statul încasează TVA, taxa de poluare, impozitul pe profit al vânzătorului, taxele și impozitele aferente angajaților vânzătorului, iar toate acestea sunt mult mai mari decât valoarea celor trei bonuri de casare. Ca urmare, amânând „rabla“, statul a lucrat chiar împotriva lui, iar asta este de neînțeles, în condițiile în care ni se spune în fiecare zi că nu sunt bani la buget. Una peste alta, toată lumea așteaptă efectele primei de casare, de la posesorii de rable (din ce în ce mai greu de găsit, efectul firesc fiind scumpirea bonurilor de casare) până la vânzătorii de mașini….
Fragment din Editorial AutoExpert 114 mai