A apărut numărul 118 al revistei AutoExpert

Am testat atât de multe mașini în numărul din luna septembrie al revistei AutoExpert încât e aproape imposibil să îmi dau seama de unde trebuie să încep: noul Hyundai Elantra vs. Corolla și Fluence, un comparativ atipic între Golf Cabrio și MX-5, prim contact cu noul Seria 1 M, o privire asupra viitorului Ford în materie de design și multe alte subiecte de interes.

De la o zi la alta, piața auto românească se dovedește a fi una a paradoxurilor. Pe de o parte, având ca principală motivație criza, vânzările au scăzut continuu începând cu anul 2008. Pe de altă parte, aproape că lipsesc ofertele raționale, adaptate nevoilor omului de rând.
Așa cum ați citit și în numerele anterioare ale revistei AutoExpert, în interviuri realizate cu diverși conducători ai lumii auto mondiale, asistăm pe plan global la o adevărată goană către premium, aproape la fel de intensă ca goana către China. Dacă îndrăznești să-i întrebi despre ideea de low cost, majoritatea acestora devin iritați, de parcă mașina ieftină ar fi vreun fel de virus, de care trebuie să te ferești.
Peugeot se visează a fi un BMW franțuzesc, Citroen încearcă să-și adauge o submarcă premium, scoțând de la naftalină numele DS, Ford nu va produce o mașină ieftină nici măcar pentru români, iar modelele japoneze (încurcate și de cursul yenului) sunt din ce în ce mai scumpe. Până și mărcile coreene își doresc o nouă imagine. General Motors se luptă din răsputeri să le dea o tentă americană modelelor Chevrolet produse în Asia, cu ceva succes la nivel european. Una dintre excepții este piața românească, unde se pare că, după mulți ani în care Daewoo a fost mașină națională, clienții nu vor să uite ADN-ul coreean din gama Chevrolet (acesta ar putea fi unul dintre motivele scăderii vânzărilor cu peste 30% din acest an, în ciuda existenței unei game complete și relativ noi).Fragment din Editorial AutoExpert 118 septembrie

Adaugati comentariu