A început Dakar 2021: România este reprezentată la clasa moto și SSV

Cea mai dură competiție de rally-raid, Dakar 2021, a luat startul în Arabia Saudită. România este reprezentată de Emanuel Gyenes la clasa moto și de echipajul Claudiu Barbu/Marius Lupu la clasa SSV (side by side vehicle).

Dakar 2021, cea mai dură competiției de rally-raid a debutat pe 3 ianuarie. Este a doua ediție găzduită de Arabia Saudită după ce anterior raliul printre dune a fost organizat în Africa și America de Sud.

Timp de două săptămâni, concurenții de la clasele moto, auto, quad, SSV și camioane vor concura în cele mai dificile condiții oferite de deșertul arab. România este reprezentată la clasa moto de campionul Emanuel Mani Gyenes, câștigător la clasa Malle Moto Original în ediția de anul trecut.

Pilotul Autonet Motorcycle Team se află încă în perioada de recuperare după fractura suferită la piciorul drept, însă va concura la cea mai dură categorie, Malle Moto Original (fără asistență tehnică). Aceasta este categoria pe care a câștigat-o în ianuarie 2020 și unde speră să revină pe podium.

Al doilea echipaj românesc este cel format din Claudiu Barbu și Marius Lupu. Cei doi concurează la clasa vehiculelor ușoare numite SSV pe un model Polaris RZR 1000 înscris de echipa Transcarpatic Rally Team.

Cea de-a 43-a ediție a Raliului Dakar este programată în perioada 3-15 ianuarie 2021.

Traseul este o buclă care măsoară în total 7.775 kilometri, cu startul și finișul în orașul Jeddah. Vor fi parcurse 12 probe speciale și un prolog, iar ziua de odihnă este programată la Ha`il, pe 9 ianuarie.

Raliul Dakar a fost nevoit să se adapteze situației sanitare, prin urmare, organizatorii au luat o serie de măsuri pentru a crea așa-numita „bulă Dakar“. Astfel, toți cei implicați în raliu trebuie să își facă vaccinul antigripal sezonier, să se testeze pentru SARS-CoV-2 cu 72 de ore înaintea plecării către Arabia Saudită, să stea în carantină 48 de ore la sosirea în Jeddah, să repete testul înainte de start și să evite interacțiunea cu oameni din afara competiției. Toate bivuacurile vor fi închise, va exista un camion-laborator în care se vor putea efectua aproximativ șaizeci de teste pe zi.

O altă noutate pentru ediția 2021 este echipamentul cu airbag încorporat pentru concurenții de la clasele moto și quad.

Via Dakar

Adaugati comentariu