Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a declarat că autoritățile din România nu cunosc numărul exact al stațiilor de încărcare disponibile la nivel național.
Conform lui Adrian Sandu, oficial ACAROM, lipsa unor date clare îi afectează pe cei care dețin sdau vor deține mașini electrice. Totodată, el a menționat că România are nevoie de transformarea soluţiilor de transport.
„Credeţi că există vreo autoritate în România care ştie câte prize de încărcare sunt? Nu, nu există. Dacă te duci şi întrebi la ANRE, ei spun că îşi dau acordul doar pentru cele de foarte mare putere, dacă te duci la Ministerul Energiei, spun «nu, noi ne ocupăm doar cu producţia (n.n. – de energie)», dacă te duci la Ministerul Transporturilor, spun «n-avem noi treabă cu aşa ceva». La fel şi dacă te duci la RAR. Trebuie să ai o sută de aplicaţii ca să vezi toate reţelele de încărcare disponibile, dar nimeni nu-ţi va spune niciodată unde trebuie să te duci ca să ştii câte staţii există în România. Noi, în România, cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti câte staţii de încărcare avem. Cu siguranţă, de aici şi o mare problemă a noastră, a românilor, fiindcă niciodată nu vom şti dacă şi unde e vreo staţie disponibilă, faţă de cele afişate (n.n. – în aplicații). Restul sunt «secrete»”, a menţionat Sandu.
În plus, oficialul ACAROM consideră că autorităţile din România trebuie să investească în transformarea soluţiilor de transport folosind banii din PNRR.
„Autorităţile trebuie să investească în această transformare, (…) să facem străzi adaptate, să facem soluţii de transport. Noi, ca asociaţie (n.n. – ACAROM), avem discuţii non-stop cu autorităţile referitor la aceste aspecte. Avem şi PNRR-ul, cu 14.000 de staţii de încărcare. Sper să rămână PNRR şi să rămână şi cele 14.000 de staţii, dar pe lângă cele 14.000 de staţii, să nu uităm că avem o reţea de distribuţie şi de energie care probabil la anul, după ce vom avea 2.000 de megawaţi din panouri fotovoltaice energie instalată în România, s-ar putea să ne trezim cu ceva «buffere». De aici, nevoia de investiţii. Ca să ai mobilitate trebuie să ai energie electrică, că nu poţi să o produci doar acasă… Camioanele electrice au nevoie de prize de încărcare de 150 de kilowaţi ca să aibă un timp rezonabil de încărcare. Dacă încarci la 220 V, s-ar putea să stai vreo săptămână să-ţi încarci camionul”, a concluzionat reprezentantul Adrian Sandu.
– ACAROM: Producția de mașini a României, redusă în perioada de vară