ACEA contestă parțial măsurile privind nomele Euro 7 pentru mașini

La doar câteva ore după ce Comisia Europeană a anunțat propunerile sale în privința adoptării normelor de depoluare Euro 7 pentru vehicule, ACEA a exprimat „îngrijorări serioase” despre proiect.
Euro 5 si Euro 6 proiect de lege ACEA Euro 7

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), a menționat că are „serioase îngrijorări cu privire la propunerea Comisiei Europene privind noile standarde ale emisiilor de poluanți” eliberate în atmosferă de mașini, camionete, camioane și autobuze.

Industria auto își ia foarte în serios rolul de a reduce atât emisiile de CO2, cât și alte emisii poluante. Anul trecut am făcut o propunere foarte constructivă pentru un nou standard Euro 7 care ar aduce o reducere majoră a poluanților îmbunătățind astfel calitatea aerului. Din nefericire, beneficiul pentru mediu al propunerii Comisiei este foarte limitat, crescând totodată considerabil costul vehiculelor. Se concentrează asupra condițiilor extreme de condus care nu au nicio relevanță în viața reală”, consideră, conform LifeNews.ro, Oliver Zipse, președinte ACEA și CEO al grupului BMW.

De asemenea, cum propunerea Comisiei Europene (CE) este deosebit de dură în domeniul vehiculelor grele, ACEA consideră că ea „neglijează complet trecerea rapidă la vehiculele cu emisii zero și, de asemenea, ignoră efectul viitoarelor obiective”.

„Pentru a se conforma noilor norme, producătorii de camioane vor trebui să mute resurse substanțiale de inginerie și financiare de la vehiculele electrice cu baterii și celule de combustibil înapoi la motorul cu ardere internă. Acest lucru va afecta grav tranziția noastră la vehicule cu emisii zero. Nu este (n.n. – un proiect) bun pentru climă, nu este bun pentru sănătatea oamenilor și nu este bun pentru industrie”, a declarat Martin Lundstedt, CEO al grupului Volvo și președinte al consiliului pentru vehicule comerciale al ACEA.

Planul Comisiei Europene cu privire la standardele de emisii Euro 7 prevede reguli mai stricte care vizează reducerea cu un sfert a cantității de oxizi de azot pe care o pot emite motoarele diesel considerând că acestea pot deteriora tractul respirator uman, agravând condiții precum infecțiile pulmonare și astmul și provocând boli pulmonare cronice.

În acest context, emisiile de oxizi de azot pentru motoarele alimentate cu benzină vor rămâne la același nivel stabilit anterior, acestea putând urca până la 60 de miligrame pentru fiecare kilometru parcurs. În schimb, motoarele diesel vor fi limitate la același nivel și nu la 80 de miligrame de oxizi de azot așa cum era stabilit pentru normele Euro 6.

Regulile propuse stabilesc, de asemenea, limite pentru emisiile de particule emanate de sistemele de frânare și de anvelope. Acestea se adresează atât mașinilor cu motoare termice sau hibride cât și celor electrice. Studiile au arătat că, excluzând gazele arse provenite de la eșapament, frânarea poate genera cele mai mari emisii poluante din traficul rutier în special în zonele urbane.

Este demn de remarcat faptul că standardele Euro 7 sunt neutre din punct de vedere al combustibilului și al tehnologiei, punând aceleași limite indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, combustibili alternativi sau energie electrică. Astfel, reglementarea Euro 7 aduce primele standarde de emisii la nivel mondial care trec dincolo de sistemul de eșapament implicând limite suplimentare pentru particulele eliberate de sistemele de frânare și pentru microplasticul din anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.

Mai mult, conformitatea pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și/sau împlinesc zece ani. Acest lucru dublează cerințele de durabilitate existente în conformitate cu normele Euro 6 (100.000 de kilometri și vârsta de cinci ani). Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane.

Normele Euro 7 prevăd inclusiv controlul emisiilor de către autorități prin dotarea mașinilor cu senzori care măsoară emisiile pe toată durata de viață a unui vehicul.

Noile reglementări vor include și detalii privind durabilitatea bateriilor instalate în mașini și furgonete pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Este țintită astfel reducerea utilizării de noi materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor.

În opinia oficialilor ACEA, pachetul legislativ complet Euro 7 nu va fi probabil gata înainte de mijlocul anului 2024, mai ales având în vedere lista lungă de teste suplimentare pe care o acoperă. Datele de implementare propuse – iulie 2025 pentru mașini și camionete și iulie 2027 pentru vehiculele grele – devin astfel nerealiste având în vedere numărul mare de modele și variante de vehicule care trebuie dezvoltate, proiectate, testate și omologate înainte de acele date. Prin urmare, Euro 7 riscă să fie foarte complex și costisitor.

Pe lângă stabilirea unor noi standarde – Euro 7 -, Uniunea Europeană a ajuns luna trecută la un acord de referință privind interzicerea mașinilor noi cu motor cu ardere internă din 2035.

Adaugati comentariu