Oferta Suzuki

ACEA: Vânzările Dacia în Europa s-au majorat cu 3,6%

Dacia - GIMS 2024 Renault

Europenii au înmatriculat în primele șase luni din acest an 305.713 mașini Dacia noi, cu 3,6% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut.

În luna iunie, în Europa au fost înmatriculate 1.265.133 de mașini noi, în creștere cu 3,6% față de aceeași lună a anului trecut. Din acest total, 60.395 au purtat marca Dacia, brandul românesc, parte a grupului Renault, înregistrând o majorare cu 8,6%. Grație creșterii peste media pieței cota de piață a Dacia a urcat, în iunie, la 4,6%, mult peste cele ale unor mărci precum Peugeot (4,3%), Hyundai (4,1%), Opel (3,3%), Ford (2,9%), Fiat (2,9%), SEAT (2%) sau Suzuki (1,6%).

Datele agregate ale ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile) pentru primele șase luni, la nivelul întregului continent (UE + EFTA + Marea Britanie) arată o majorare medie a pieței cu 4,4%, până la 6.589.174 unități. Marca Dacia a fost preferată de 305.713 cumpărători de mașini noi, în creștere cu 3,6% față de primul semestru din 2024. Drept urmare, cota de piață a mărcii pentru prima jumătate a acestui an s-a situat la 4,4%, sub cea de 4,5% din perioada similară a anului 2023.

Și în acest caz Dacia depășește cotele de piață ale unor competitori mult mai cunoscuți precum Kia (4,1%), Opel (3,4%), Ford (3,3%), Citroen (3,2%), Fiat (2,9%), Volvo (2,8%), Nissan (2,6%) sau Mazda (1,4%).

Cele mai căutate mărci în primele șase luni la nivelul întregului continent sunt Volkswagen (714.063 unități), Toyota (486.202 unități), BMW (397.851 unități), Skoda (380.627 unități) și Renault (364.036 unități).

– ACEA estimează o creștere cu doar 2,5% a pieței auto europene în 2024
– ACEA: Scăderea pieței auto din România, contra curentului european

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai Group, estimează că popularitatea SUV-urilor va ajunge

Scroll to Top