Acesta este noul Lexus NX model 2022!

Noul Lexus NX 2022 autoexpert.ro

Acesta este un model revoluționar pentru marca niponă. Noul Lexus NX adoptă o linie design care va deveni ”sfântă” pentru viitoarele modele și oferă primul sistem de propulsie plug-in hybrid din istoria mărcii. 

Iată de ce noul NX are o importanță crucială pentru Lexus. Precedenta generație a fost cumpărată în mai bine de 170.000 de unități, în cei 7 ani de viață. Mai mult, o bună parte dintre clienții modelului nu mai deținuseră un Lexus până atunci. Deci miza este uriașă.

La mize mari, soluții radicale. Japonezii au schimbat din temelii a doua generație a SUV-ului de clasă medie, dotându-l cu 95% componente noi. NX se lasă condus acum de două cuvinte: Vital (agil, dinamic) și Tech (tehnologii de ultimă oră). Este pentru prima oară când în proiectarea unui SUV al mărcii sunt implicați piloți profesioniști.

Noul Lexus NX 2022 autoexpert.ro

Noul Lexus NX: limbaj nou de design

Îl recunoști ca fiind un Lexus, dar rămâi surprins de noile elemente de design. În primul rând, este puțin mai mare decât prima generație. Are un plus de 20 mm în lungime și lățime, 30 mm în ampatament și 5 mm în înălțime. Toate se traduc, în primul rând, prin spațiu superior pentru ocupanții banchetei.

Noul Lexus NX 2022 autoexpert.ro

Calandrul este mai înalt și are o ramă mai subțire, asigurând totodată o răcire mai bună. Noua arhitectură GA-K a permis adoptarea unor ecartamente mai mari și a jantelor de până la 20 de inchi. Stopurile au semnătură luminoasă în forma literei L și o bandă care se aprinde și străbate toată lățimea hayonului.

Noul Lexus NX 2022 autoexpert.ro

Șoferul în centrul atenției

Tazuna: așa se numește conceptul care a ghidat designul interior. În japoneză, Tazuna descrie controlul calului de către călăreț, folosind frâiele. Pe românește, înseamnă o legătură organică, intuitivă, directă între șofer și NX.

De exemplu, butoanelor de pe volan le pot fi asociate diferite funcții. Când atingi unul, pe displayul head-up apare funcția pe care o are asociată. Astfel, rămâi cu ochii la drum, în loc să privești volanul. Toate cele trei ecrane sunt dispuse grupat, pentru a fi citite dintr-o privire.

Noul Lexus NX 2022 autoexpert.ro

Din același motiv, butonul Start/Stop, maneta schimbătorului, selectorul modurilor de rulare și comenzile climatizării sunt grupate pe tunelul central.

Sistemul multimedia de top, Lexus Link Connect, vine cu ecran tactil de 14 inchi și procesor de 3,6 ori mai rapid decât la fostul. Totodată, încărcarea wireless a telefonului este cu 50% mai rapidă. Este disponibil și un asistent vocal, care se activează la rostirea sintagmei ”Hey, Lexus”. Trei mufe USB-C și una USB-A sunt disponibile.

SUV mediu Lexus autoexpert.ro

Pasagerii nu sunt lăsați deoparte

Dacă Tazuna îl ajută pe șofer să-l ”simtă” pe NX, ospitalitatea Omotenashi se ocupă de pasageri. Materiale luxoase, fonoabsorbante, creează o atmosferă calmă, susținută de iluminarea interioară cu 64 de nuanțe, la alegere. Mânerul interior de deschidere a ușii este, acum, înlocuit cu un buton. Hayonul electric se deschide în 4 secunde, adică de două ori mai repede decât la prima generație.

Motoare: surpriza vine de la priză

În premieră pentru compania niponă, noul Lexus NX poate fi comandat cu sistem plug-in hybrid. Este sistemul de pe Toyota Rav4 și Suzuki Across. NX plug-in poartă numele de 450h+ și are la bază un motor pe benzină de 2,5 litri. Bateria are o capacitate record în segment: 18,1 kWh. Motorul electric se află pe puntea spate și asigură tracțiunea integrală electrică. Cei 306 CP imprimă o accelerație 0-100 km/h în puțin peste 6 secunde. Autonomia electrică atinge 63 km, iar rularea fără emisii este posibilă până la viteze de 135 km/h. După descărcarea bateriei, Lexus promite o eficiență cu până la 20% mai bună decât a sistemelor concurente.

SUV mediu Lexus autoexpert.ro

Există și o versiune full-hybrid, numită NX 350h, cu un sistem de propulsie ajuns la a patra generație. Acesta dezvoltă o putere de 242 CP, cu 22% peste a precedentului, și permite o accelerație 0-100 km/h în 7,7 s (-15% față de fostul). Emisiile au scăzut, de asemenea, cu 10%. Vor fi disponibile atât o versiune cu tracțiune față, cât și una AWD.

Ambele versiuni AWD (hibrid simplu și plug-in) au fost revizuite și oferă un cuplu mai mare pe puntea spate. Astfel, aderența pe suprafețe alunecoase a fost crescută.

SUV mediu Lexus autoexpert.ro

Dinamică în progres

Platforma GA-K coboară centrul de greutate cu 2 cm și ameliorează distribuția maselor pe punți. În premieră mondială a fost utilizat oțel înalt aliat, de 1180 MPa  pentru nodurile principale de rezistență. Aripile față și capota sunt realizate din aluminiu și au fost folosiți adezivi structurali.

Pachet de asistență bogat

Sistemul de evitare a coliziunii frontale recunoaște acum și motocicletele, și multe obstacole fixe, precum copaci, pereți și stâlpi. De asemenea, acum sistemul detectează și pericolele de coliziune cu mașinile care vin din sens invers și cu pietonii care traversează intersecțiile. Pe scurt, acum poate evita cu 36% mai multe potențiale accidente.

➡ Lexus UX 300e are garanție 1 milion de km pentru baterie! 💡

Două inovații au fost adăugate pachetului de asistență. Prima: asistentul la circulația transversală din față, util când ieși în bulevarde fără vizibilitate laterală. Al doilea: asistentul la deschiderea ușii. Acesta monitorizează mașinile și bicicliștii care vin din spate și alertează șoferul pentru a nu deschide ușa. Acesta are potențialul de a evita 95% dintre accidentele de acest fel.

Primele exemplare vor apărea la dealeri în ianuarie 2022.

Adaugati comentariu