Aceste anvelope ajută în reducere emisiilor de CO2!

Transportul auto este în general destul de eficient din punct de vedere al consumului de carburanți, însă emisiile de gaze sunt semnificative și în creștere continuă.

Conform unui raport realizat de REN21, emisiile de CO2 din transport sunt foarte mari și continuă să crească. Prin urmare apare necesitatea aplicării unor măsuri imediate, pentru reducerea lor.

În prezent, schimbările climatice reprezintă un risc real pentru resursele naturale pe care le folosesc producătorii de anvelope, fapt ce le poate afecta afacerea, dar și un risc semnificativ pentru bunăstarea economică a lumii în care trăim.

Abordarea problemei emisiilor de CO2 din transporturile auto

Traficul rutier este cel mai mare vinovat de emisiile de gaze generate de arderea combustibililor fosili. Mai mult de 90% din combustibilul utilizat în transport este pe bază de petrol, care include și motorina și benzina.

Emisiile de gaze cu efect de seră provin din transporturi, din arderea combustibililor pentru mașini, trenuri, camioane, dar și nave și avioane.

Potrivit statisticilor realizate de specialiștii de la Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA):

·             Aproximativ 11,6% din emisiile de gaze cu efect de seră provin din întreprinderi și locuințe; acestea folosesc combustibili fosili pentru producerea de căldură.

·             Doar 9% din emisiile de gaze cu efect de seră provin din agricultură, de la animale și soluri agricole, iar 11% provin din utilizarea terenului și din silvicultură.

·             Un procent de 22,2% din emisiile de gaze cu efect de seră sunt produse de industrie, din reacții chimice (pentru realizarea unor materii prime) sau din arderea combustibililor fosili (pentru energie).

·             Cel mai mare procent din emisiile de gaze sunt din transporturi.

Noi responsabilități pentru proprietarii de vehicule și producătorii de anvelope

Șoferii trebuie să fie responsabili din punct de vedere social și să dorească să ajute în combaterea schimbărilor climatice și a efectelor acestora. Asta înseamnă să folosească de exemplu anvelope care reduc emisiile de gaze cu efect de seră.

Producătorii de cauciucuri recomandă anumite pneuri care se ridică la nivelul provocărilor privind schimbările climatice, cum sunt modelele de anvelope vară de pe AnvelopeJanteAliaj.ro. Aici găsești anvelope de brand Nokian, Bridgestone și multe altele.

Nokian Tyres este o companie care produce anvelope ce pot ajuta în reducerea gazelor de CO2. Asta se face prin reducerea rezistenței de rulare a pneurilor, dar și prin reducerea emisiilor de energie de la fabricația lor.

Compania Nokian urmărește să folosească un material de înlocuire pentru cauciucul natural, care ar putea proveni din culturile Guayule – o plantă cu proprietăți speciale, care are denumirea științifică Parthenium argentatum. Se dorește dezvoltarea de culturi alternative inovatoare pentru înlocuirea cauciucului natural și a cauciucurilor sintetice, care sunt utilizate în prezent la producerea de anvelope.

Cauciucul Guayule poate fi o posibilitate de a reduce impactul asupra mediului, de a stopa dependența oamenilor de sursele de petrol neenergibile și importurile de cauciuc. Guayule ar putea să devină în viitor o sursă importantă de cauciuc natural.

Sunt și alte companii care caută modalități prin care să combată schimbările climatice, prin diferite decizii luate pe parcursul de viață al anvelopelor, de la stadiul materialelor și până la reutilizarea deșeurilor ce provin de la pneuri.

Un exemplu este Bridgestone care face eforturi să reducă impactul emisiilor de CO2 de-a lungul ciclului de viață al unei anvelope. Această companie de anvelope are ca scop îmbunătățirea conservării energiei, a eficienței energetice și a energiei regenerabile. Bridgestone produce anvelope pentru a reduce rezistența la rulare sau la tracțiune. Șoferii care folosesc astfel de anvelope pot să meargă cu mai puțină energie. Cu cât rezistența la rulare este mai redusă, cu atât și anvelopa va rula mai ușor. Așa se face economie la combustibil și se diminuează impactul anvelopei asupra mediului.

Dorința producătorilor de anvelope este de a produce anvelope de calitate, de a reduce gazele cu efect de seră și de a asigura și condiții bune pentru muncitorii care fac materiale de pneuri.

Cea mai mare parte din emisiile de gaze sunt generate de fabricarea anvelopelor și a materialelor, prin consumul de energie. Aproximativ 8% sunt create de fabricarea materialelor pentru anvelope și de transportul acestor materiale. Un procent de 2% din emisii apar din fabricarea, transportul și stocarea anvelopelor.

Reciclarea anvelopelor este o altă abordare care a fost adoptată de majoritatea țărilor din Europa. De mulți ani s-a dorit încurajarea acestui proces deoarece anvelopele tăiate sunt utilizate în construcții civile și pentru energie în instalațiile din fabricile de ciment.

De asemenea, reciclarea uleiului uzat, recuperat din vehicule, poate contribui la reducerea de CO2.

Și reciclarea bateriilor de autovehicule este importantă deoarece ele au incorporate materiale ce pot fi refolosite. Pe de altă parte, sub aspectul ecologic, bateriile vehiculelor au elemente toxice periculoase pentru viață și mediul înconjurător (uleiuri, lichide de răcire).

Procesele de reciclare ale bateriilor pentru vehiculele electrice și hibride se face prin tehnologii avansate și nu afectează mediul înconjurător. Distrugerea necorespunzătoare a anumitor componente ale vehiculelor hibride și electrice ar putea duce la o creștere mare a emisiilor de GES, CO, CO2, SO2, alte gaze și lichide foarte nocive. Specialiștii consideră că procesul de reciclare consumă mult mai puțină energie decât elementele și compușii care sunt obținuți din minereu sau din alte surse din natură. Prin urmare, emisiile de GES sunt reduse semnificativ. Elementele și compușii care se obțin din reciclare se pot folosi ca materii prime în producția ulterioară de ansambluri noi.

Cum pot ajuta proprietarii de vehicule în reducerea consumului de combustibil și de emisii de CO2?

Șoferii pot adopta un stil de conducere mai economic, în scopul de a scădea emisiile de CO2.

Folosirea presiunii corecte în pneuri este importantă în reducerea emisiilor de CO2. În acest fel anvelopele vor avea o rezistență adecvată la rulare, mai scăzută, ceea ce va duce la economisirea a peste 2,5 litri de combustibil pe o distanță de 100 de km.

Rezistența la rulare are un efect asupra emisiilor de gaze. Unii spun că 15-20% din consumul și emisiile de combustibil ale unei mașini se realizează prin rezistența la rulare a anvelopelor. Statisticile arată că 89% din emisiile de gaze cu efect de seră ale ciclului de viață al unei anvelope sunt produse în timpul utilizării ei.

Adaugati comentariu