Adi Iliescu în producţia ˝Furnica Atomică˝

Cartierul Furnica, Sinaia, iulie 2014: cu mai puţin de o lună până la serbarea majoratului, Adi Iliescu a luat cu asalt cartierul Furnica din Sinaia pentru a-şi trece în palmares încă o evoluţie de excepţie în sezonul 2014 al naţionalului de viteză în coastă.

Vineri seara, la pas prin parcul de ˝odihnă˝ al automobilelor înaintea
startului oficial de sâmbătă, puştiul filiform de doar 17 ani analiza
îngândurat cerul: ˝o ploua, n-o ploua?˝. Trofeul Sinaia, singura întrecere din
Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Dunlop ce se desfăşoară pe un circuit
stradal; limitările impuse de traseul îngust, ce se desfăşoară frumos printre
construcţiile semeţe din staţiunea etalon a turismului montan românesc, pun pe
gânduri toţi piloţii, mai ales dacă se aleargă cu gume de ploaie. Iliescu era
la doar a patra cursă cu un automobil de acest nivel, Mitsubishi Lancer Evo IX,
aşa că frământările lui erau pe deplin justificate.

Sâmbătă, ziua în care antrenamentele au rolul de a seta atât automobilul
cât şi pilotul. Şi, mai nou, ziua care vine cu punctele bonus din manşele
cronometrate de calificare. Adi avea pentru prima dată în carieră un invitat.
Toate pregătirile premergătoare primului start au mers ceas, dar, ca-ntr-o
poveste scrisă de un dramaturg prăpăstios, prima urcare avea să se termine
înainte de a începe, maşina oprindu-se din senin şi refuzând să mai pornească.
O privire nervoasă, un pumn în volan, o rezolvare demnă de finalul unui film
american. În sprijinul puştiului au sărit mai mulţi specialişti din parcul de
service, fără a mai ţine cont de culorile pe care ˝le apără˝. 10-15 minute şi
defecţiunea (una electrică) a fost remediată cu brio. ˝Treaba voastră, a
concurenţilor, este să vă duelaţi între linia de start şi cea de sosire. În
rest… toţi suntem o familie!˝, a explicat cu înţelepciune unul dintre cei
care a sărit benevol în ajutorul lui Adi.

Cu maşina reparată şi cu orgoliul provocat constructiv, Iliescu junior a
avut o primă zi de concurs perfectă, cu o singură ezitare, în care i-a cântat
prohodul unei jante de aliaj, dar şi cu un rezultat foarte bun: locul I în
clasamentul timpilor Grupei A. Duminică, ziua concursului propriu-zis, a fost
începută de Adi cu un zâmbet pe buze în ton cu vremea frumoasă. Se simţea în
formă şi ştia că poate spera la repetarea rezultatului bun de la ultima etapă
de la Reşiţa. Prima manşă de concurs a fost alergată la limită, a doua mult mai
cerebral, iar timpii cumulaţi i-au permis juniorului să termine Trofeul Sinaia
pe cea mai înaltă poziţie a podiumului Grupei A. Şi asta nu a fost tot, timpul
din prima manşă fiind un record al traseului pentru un automobil de grupă A sau
N. Depăşit în clasamentul Open doar de un monopost de Grupa D şi de cinci
turisme de Grupa H, Iliescu jr. a marcat la Sinaia şi cel mai bun rezultat al
scurtei sale cariere de vitezist în coastă (locul 7 la general) şi un loc I în
clasamentul juniorilor. În clasamentul echipelor, gruparea Autotehnica,
din care Adi face parte împreună cu Paul Andronic, s-a clasat pe un binemeritat
loc doi.La jumătatea stagiunii 2014 Adi Iliescu se află în
fruntea clasamentului Grupei A, poziţie la care nici măcar el nu se aştepta,
după cum recunoaşte fâstâcit.

˝Aveam aşteptări mari de la Trofeul Sinaia, îmi place mult aici. De altfel
aici am alergat prima dată şi cu Clio şi pot să spun că traseul, unul tehnic,
este printre preferatele mele. Dar îmi era şi teamă totodată. Ştiam că venind
după două etape câştigate la Grupa A, la Braşov şi Reşiţa, presiunea va fi pe
umerii mei. Am reuşit cumva să mă deconectez de ea în momentul în care am văzut
prima oară ceasul de start. Tot la această etapă am avut primul invitat în
dreapta, un jurnalist. Deşi nu era pentru prima dată când aveam copilot, acum
am simţit o responsabilitate mai mare şi mă bucur că, la final, s-a dovedit o
experienţă foarte plăcută pentru el. Ţin, în primul rând, să le mulţumesc
tuturor celor care mi-au sărit sâmbătă dimineaţă în ajutor şi care m-au uimit
cu mobilizarea lor! Fără ei poate că nici n-aş mai fi luat startul, aşa că
victoria aceasta este în primul rând a lor. Mă bucur că am reuşit să terminăm
toţi cursa cu bine şi că anul acesta Grupa A este atât de disputată. Urmează o
jumătate de campionat de foc, în care îmi doresc să evoluez ca pilot şi să fiu
la înălţime pentru toţi cei care au crezut de-a lungul timpului în mine˝, a
declarat la finalul întrecerii pilotul care s-a aflat la ultimul concurs
înainte de a face pasul în rândul majorilor. Credit foto: RallyZoom.ro  

Adaugati comentariu