Aditivi pentru carburanţi

La un motor diesel, buna funcționare este asigurată de calitatea injecției și pulverizării motorinei, iar în cazul motoarelor pe benzină determinantă este buna dozare a amestecului aer-benzină.

În cazul motoarelor diesel, elementele care se ancrasează cel mai uşor sunt injectoarele. Ele fac pulverizarea fină a motorinei, ţi livrează o cantitate bine dozată de motorină în cilindru. Prin ancrasarea orificiilor foarte fine ale injectoarelor se reduce debitul calculat, scad randamentul şi puterea motorului şi cresc emisiile poluante.

În cazul motoarelor pe benzină, elementele care se ancrasează cel mai des sunt carburatoarele şi injectoarele (la motoarele pe injecţie). Depunerile de funingine şi cocs apărute în camerele de ardere, pe supape, injectoare, bujii, cilindri şi pistoane, precum şi gumele, lacurile şi impurităţile acumulate în rezervoare sau în filtre ne-au făcut şi ele, de multe ori, viaţa amară. De asemenea, prezenţa apei în combustibil trebuie înlăturată, mai ales pe timp friguros, când poate îngheţa pe conducetele instalaţiei de alimentare. 

Multe firme au testat şi introdus pe piaţă aditivi pentru combustibili, care preîntâmpină astfel de situaţii neplăcute. Ameliorarea calităţii combustibililor cu ajutorul aditivilor prezintă câteva avantaje importante:
 
– Are efect pozitiv imediat, la puţin timp după aplicare;

– Se pot utiliza oricând şi oriunde, există în majoritatea magazinelor auto şi a benzinăriilor, la un preţ accesibil;

– Se pot administra uşor de către orice conducător de automobil, cu condiţia să respecte instrucţiunile de utilizare de pe ambalaj;

Aditivii pentru benzină prezintă efect de curăţare a instalaţiei de alimentare şi de creştere a cifrei octanice, care se manifestă la toate tipurile de benzină, cu sau fără plumb. Uşurează curăţarea camerei de ardere, a supapelor, a conductelor de combustibil de murdărie, de gume, lacuri şi alte impurităţi, printre care şi apa pe care o elimină, prevenind prezenţa şi îngheţarea ei pe conducte, pe timpul iernii. De asemenea, protejează anticorosiv instalaţia de alimentare. 

Ca urmare a aditivării combustibililor se produc creşteri de putere a motorului şi o îmbunătăţire a performanţelor. Se reduc bătăile şi se asigură o funcţionare lină la relanti.

Utilizarea aditivilor este uşoară, dar nu lipsită de probleme. De aceea trebuie luate unele măsuri de precauţie:
 
– Se va evita inhalarea vaporilor în momentul desfacerii ambalajului şi turnării conţinutului. Acesta poate crea afecţiuni ale ochilor, ale sistemului nervos, ficatului şi rinichilor, tulburări respiratorii sau cardiovasculare;

– Pentru lucrul cu aditivii, se alege un spaţiu deschis sau măcar bine ventilat, în nici un caz un garaj. În cazul apariţiei unor dureri de cap, ameţeli, greţuri sau greutate la respiraţie se va întrerupe imediat activitatea şi se va ieşi din mediul toxic la aer curat.la nevoie, în cazuri mai grave, se va face chiar respiraţie artificială şi se va transporta persoana la medic;

– Nu se va umbla cu flacără deschisă şi nici chiar cu ţigara aprinsă în apropierea locului unde lucrăm cu aditivii sau în locul unde sunt păstraţi. Ei conţin, în majoritatea lor, substanţe inflamabile, iar vaporii degajaţi în spaţii închise pot determina explozii sau incendii. 

O ultimă atenţionare! În cazul alimentării cu combustibili de calitate corespunzătoare standardelor în vigoare, care nu conţin apă sau alte impurităţi, folosirea aditivilor nu este necesară. Dar cine ne poate garanta alimentarea cu combustibili de calitate când peste 40% dintre cei de la pompe sunt falsificaţi într-un fel sau altul?

Adaugati comentariu