Africa Eco Race: Etapa a treia, viteză în munți

Africa Eco Race

Africa Eco Race – The Race to Dakar a programat etapa cu numărul 3, Agdal-Assa, în lungime de 421 de kilometri, din care 400 în speciala Zguid-Assa.

Pentru prima dată concurenții au avut startul programat chiar din bivouac, fapt care le-a permis fie să-și prelungească somnul cu câteva zeci de minute, fie să reușească, împreună cu echipa tehnică, să remedieze defecțiunile apărute la materialul de concurs. Speciala a propus un traseu extrem de rapid, printr-o zonă muntoasă, sarcina concurenților fiind mai lejeră și datorită faptului că existau indicatoare către Assa, astfel că de data aceasta navigația nu a mai jucat un rol la fel de important precum altă-dată. Excepție a făcut zona de final a specialei, atunci când concurenții au revenit în Oued Draa.

La categoria auto, cel mai rapid a fost echipajul Serradori-Luquin, care a profitat și de faptul că Vasiliev și Jilțov, cei care se aflau pe prima poziție a ierarhiei generale, s-au confruntat cu o pană pe ultima parte a secțiunii cronometrate. Elvețienii Vautier-Brucy (OPTIMUS) au obținut al treilea timp, iar francezii Thomasse-Larroque (OPTIMUS), care se află în lupta pentru victorie, au terminat pe patru după ce au fost și ei nevoiți să piardă timp pentru a schimba o roată. După 3 etape, prima poziție este ocupată în continuare de Vasilive și Jilțov (MINI), care au un avans de 7:02 în fața lui Serradori-Luquin (LCR 30) și de 34:28 față de Thomasse-Larroque.

La secțiunea moto, portughezul Luis Oliveira (Yamaha) a avut parte de o zi extraordinară. El a izbutit al doilea timp, după liderul Paolo Ceci, și a urcat pe poziția a treia a podiumului. Clasat al treilea în această etapă, norvegianul Ullevalsetter rămâne pe locul doi în ierarhia generală, la 2:26 de lider.

Echipajul Transcarpatic Rally Raid, compus din Claudiu Barbu și Paul Spiridon, a profitat de faptul că startul s-a dat din bivouac pentru a remedia, pe cât posibil, problemele la sistemul de răcire al motorului, care le-a afectat prestația din zilele anterioare. ”Deși nedormiți, am reușit ca în timp record să schimbăm garnitura de chiulasă, astfel încât să putem lua startul în cea de a treia etapă în timpul listat. Lucrările foarte complexe ne-au obligat să ne mai oprim și imediat după start, pentru aproximativ o oră, și, împreună cu Paul, am mai făcut ceva lucrări pentru a pune mecanica la punct, astfel încât să putem termina etapa. Nu am reușit să rezolvăm complet problema cu racirea motorului, motiv pentru care pe parcursul întregii etape am rulat cu prudența necesară pentru a proteja motorul, dar constant. Sperăm din tot sufletul ca după această etapă să reușim să remediem complet problemele, iar din acest moment să putem concura la potențialul nostru”, a declarat, la finele zilei, Claudiu Barbu.

Adaugati comentariu