Alarme false sau reale?

Sistemele de securitate au senzori de şoc, pentru geam spart sau de perimetru. Cu toate acestea, unii senzori pot asigura o protecţie mai bună decât alţii în funcţie de modul în care parcaţi maşina.

Senzorii de geam spart şi cei de presiune nu sunt eficienţi dacă obişnuiţi să lăsaţi maşina cu un geam întredeschis sau dacă vehiculul este decapotabil. Dacă parcaţi vehiculul lângă un şantier de construcţii, senzorul de geam spart va declanşa alarme false datorită zgomotului. În acest caz, este mai indicat un senzor de şoc care acoperă toată suprafaţa maşinii şi activează alarma dacă un intrus forţează intrarea în vehicul. 

Totuşi, unii senzori pot fi deranjaţi dacă vehiculul este parcat în apropierea unui aeroport. Mai mult, dacă lăsaţi în interior un telefon mobil pornit, acesta poate declanşa alarma datorită zgomotului produs de sonerie sau a câmpului electromagnetic. 

Senzorii de perimetru cu microunde, cunoscuţi şi ca senzori de proximitate, sunt ideali pentru protecţia vehiculelor convertibile sau a unor tipuri de vehicule de teren cu prelată. Multe dintre aceste tipuri de vehicule au pereţii uşor de penetrat şi un astfel de detector cu microunde va proteja interiorul dacă un hoţ încearcă să taie prelata. Unii dintre aceşti senzori au două zone, ceea ce înseamnă că nu doar monitorizează zona interioară, ci au şi o zonă limitată în exteriorul vehiculului. 

Acest lucru permite utilizarea unei preavertizări. Dacă un intrus pătrunde în interiorul zonei exterioare, sistemul de securitate va emite o serie de sunete, informând potenţialul hoţ că vehiculul este protejat cu alarmă. Trebuie menţionat că şi acest tip de senzor poate da alarme false. Emiţătoarele în gama microundelor sau chiar staţiile de emisie pot determina alarme false. Zgomotul electromagnetic datorat electromotoarelor de la uşile garajelor sau chiar de la un uscător de păr pot determina activarea alarmei în mod fals. 

Unele tipuri de senzori de şoc au şi preavertizare. O lovitură uşoară va declanşa o serie de sunete ale sirenei, în timp ce o lovitură mai puternică va declanşa o activare completă a sistemului de securitate. Şi alte criterii trebuie evaluate atunci când determinaţi necesitatea unui tip de senzor. Dacă lăsaţi obiecte de valoare pe scaune, atunci luaţi neapărat în calcul un senzor de geam spart, unul de şoc şi chiar unul de perimetru. Senzorul de şoc şi cel de geam spart vor proteja interiorul vehiculului, în timp ce senzorul de perimetru va avertiza hoţul înainte ca acesta să spargă geamul.

Dacă aveţi o maşină decapotabilă sau una cu prelată, senzorul de perimetru este cea mai bună alegere. Trebuie să vă gândiţi dacă nu ar fi cazul să puteţi anula senzorul, după caz, din telecomandă. În acest fel, dacă sunteţi pus în faţa unei alarme false, puteţi anula provizoriu senzorul până la dispariţia factorului perturbator.  

Există posibilitatea pentru unele sisteme de securitate de a ajusta sensibilitatea senzorului, deoarece cele mai multe dintre alarmele false reclamate se datorează reglajului neadecvat al sensibilităţi senzorului. Unele sisteme permit ca reglajul senzorului să se poată face din telecomandă, dar mulţi producători preferă să se lase posibilitatea efectuări acestui reglaj doar la îndemâna instalatorilor autorizaţi şi nu de către utilizator. 

Cel mai bine este să fiţi de faţă atunci când instalatorul reglează sensibilitatea senzorului şi să cereţi reglarea acestuia aşa cum vă doriţi, dar ţineţi cont şi de recomandările acestuia ce se bazează pe experienţă. Există şi unele tipuri de sisteme de securitate ce anulează un senzor dacă acesta declanşează de un număr de ori într-un interval de timp dat. În final trebuie să ştiţi că nu toţi senzorii au fost făcuţi egali şi că unii sunt mai evoluaţi decât alţii. 

Cum în prezent senzorii sunt mici detectori ce analizează semnalul primit, există mai multe nivele de performanţă. Unii senzori analizează datele primite mai precis şi de aceea pot elimina mai bine alarmele false. Cel mai bine este să cereţi persoanei ce vă prezintă sistemul de alarmă atunci când doriţi să-l montaţi să vă demonstreze funcţionarea mai multor tipuri de senzori pentru a putea constata care sunt diferenţele dintre aceştia. 

Adaugati comentariu